Kub på Ur och Penn

Ur&Penn är en trevlig affär. Visserligen finns det mycket "skitgrejer", men de har rea i princip hela tiden, och man kan fynda fina saker! Jag har hittat fina örhängen på rea, smycken med musik-anknytning, billiga fula diadem (perfekta att bygga om till hästöron t.ex), och förra gången jag besökte affären hittade jag en nyckelring i form av rubiks kub. Mycket söt :)


Och såklart, när solen lyser in så lämpligt måste man ju passa på att ta en fantastiskt konstnärlig bild. hehe.

Som bonus kommer en bild på mitt fönster:


Rätt mycket träd som utsikt, mysigt. En fördel är att det inte är så mycket insyn, så man kan dansa runt i rummet utan att dra ner persiennerna! Eh, eller, rättare sagt jag tror att det inte är så bra insyn.. hoppas jag har rätt =P

För övrigt är det helt sjukt mycket löv i den här staden. Vilket är mysigt och väldigt fint såhär på hösten! Men med tanke på hur mycket som redan ligger på marken, och hur mycket som faktiskt är kvar på träden fortfarande.. vi snackar enorma mängder! Jag undrar vad som händer med allt, i såna här städer måste det ju finnas strategier för att ta hand om alla löv, det kan ju inte förmultna ner i asfalten liksom? Finns det folk som jobbar enbart med att samla ihop alla löv liksom? Jajja, jag kanske får reda på det nån gång.. :)


Kommentarer
Postat av: lacan

jag hade en sån där kubnyckelring...den gick sönder ganska snabbt

2009-10-20 @ 08:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback