Lund! och första advent

Nu har jag varit några dagar i Lund med Akademiska Kapellet. Vi har haft våran andra konsert med Mahlers 6:e symfoni, denna gång i Lunds domkyrka. Det har gått bra att spela, var ju lite annan akustik i kyrkan och så, och en ny dirigent, men det gick bra tycker jag ändå! Det har blivit ganska mycket bussåkande, tog 9-10 timmar att åka enkel väg. Men det har varit så himla skönt! Jag har faktiskt saknat att åka buss. Det innebär en sån frihet att vara begränsad till bussens säte (eller tågets). Man kan sova, vila, fundera, lyssna på musik, läsa, fika. Och det är liksom det enda man har att välja på. Det är så skönt och avkopplande på något sätt.

I lund har jag bott hos Ester, vilket har varit mycket trevligt, och även fast vi inte hade supermycket tid att umgås så hann vi spela igenom några celloduetter som vi spelade på Framnäs. Nostalgi! Så roligt :) Sen har jag varit och hälsat på brorsan som pluggar på Fridhems folkhögskola.


Det var också kul att se sig runt lite där. Vi gick en rundtur och så blev jag bjuden på en god indisk gryta och kaffe. Jag hittade ett fint fönster på vinden där Henke fick vara modell, och på Henriks rum fanns också ett fint fönster där man kunde sitta :)



Det blev tyvärr inte så jättemånga bilder tagna.. Men det var väldigt skönt att komma bort en sväng från Uppsala, sen var det skönt att komma hem igen. Som det ska vara!

Och idag är det första advent, redan! Mysigt. Det betyder att det snart är jul! yey! Det som inte är lika mysigt är att det betyder att vi ännu mer snart har dugga och tenta i kemi. Gaaah...

Glad första advent!

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har varit i Lunds domkyrka! =) Den är fin! OJ vad gammal Henrik ser ut...! Alltså inte gammal som i medelålders utan vuxen. Kan det vara skägget? Håret? Eller att han blivit vuxen...?!

Postat av: Elin

Jaa jag blev helt förvånad när jag såg honom också, är ju mest van att se honom i snagg och nyrakad, jag tror det är skägget som gör det! och kanske håret.. haha, För vuxen kan han väl inte ha blivit..??!

2009-12-02 @ 18:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback