Hej och hå

Plötsligt hamnade jag mitt i en tid med fullt upp ingen rast ingen ro! Det positiva är att det kanske är vid sådanna tillfällen man "tvingas" lära sig studieteknik och sånt? utnyttja varje stund och ta tag i det man måste. Nackdelen är att hur man än vänder och vrider så inser man att det går inte ihop. Vad gör man då? Jo man måste prioritera. Vilket man ioförsig måste gör allt som oftast. Men det som är så trist är att man hinner inte göra det man vill göra fullt ut! Det är väl bättre att prestera halvbra på allt än att något skiter sig totalt? Vilket är ganska frustrerande eftersom det är så tråkigt att göra saker halvbra.

Nästa helg har vi konsert med akademiska kapellet, spelar Mahler 6:e symfoni. Ett riktigt maffigt verk! Vi blir en stor symfoniorkester, vi slår ihop oss tillsammans med Lunds akademiska kapell. Det är mycket rep och mycket man måste öva på själv inför det, men det är häftig musik att spela! Välkomna på konsert lördag 21/11 kl 15.00 i Universitetsaulan, Uppsala.

Alltså, jag vill (måste) öva på mahler så jag sätter det så bra jag kan. Jag vill lägga tid på att förstå matten och kemin (och där krävs det en hel del tid kan jag säga!). Nu sitter jag här med en labbrapport som ska skrivas, kryssproblem i matten till imorgon och ett till på fredag, inl. uppgifter i kemi till fredag. Full skoldag imorgon. Och nu ikväll är det rep ikväll till 10. Dessutom är cellostämman fikaansvarig idag. På fredag är det även "återbjudningarna" på SLU, vilket kräver en del förberedelse. Och på fredag ska vi också spela med kapellet på doktorspromovering på eftermiddagen. Dessutom är det bonde söker fru ikväll och om jag inte får se det kommer jag bli ledsen. När ska jag göra allt? Kommer jag hinna med allt? Nej. bajs.

Prioritera. Blä. Tråkigt. Nödvändigt.

(och tänk hur det är nu, men tänk sen då? Det enda jag behöver ta hänsyn till nu är me, myself and I. Tänk när man kanske i framtiden har barn och familj? Gaah!)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vad jobbigt ditt liv låter. Akta så du inte blir utbränd :P

Postat av: Elin G

haha, ja, jobbigt men kul liv:) Det blir mest jobbigt när allt klumpar ihop sig och jag var nog lite extra less när jag skrev :P Men jag hade tänkt försöka undvika utbrändhet i alla fall, bara man inte lever i en klump i all evighet är det nog lugnt!

2009-11-11 @ 22:49:03
Postat av: Sara

Glömde visst att svara angående fiket! Vet inte vad gatan heter men ligger på samma gata som subway, sen ligger det två café linne bredvid varandra men det ska vara den som ligger liiiite närmare subway! Borde gå att söka på hitta:-)



Sett min blogg?;-)

2009-11-11 @ 23:08:24
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback