händelser utanför fönstret

Okej, innan jag skriver om Lund tänkte jag först bara berätta om lite saker som händer utanför mitt fönster! Det mest spännande som hänt hittills där ute är att löven har fallit ner från träden. Vilket iof har lett till att jag insett att jag kan se ända till Flogsta höghus! Fast det var ju inte så fasligt spännande. Annars kan man se lite folk som går/cyklar/springer förbi på cykelvägen, vilket kan vara intressant, men inte heller jättespännande.

Igårkväll lade jag dock märke till något drastiskt, det står en gatlykta snett utanför fönstret, som jag inte har lagt märke till hittills. Det beror nog på att den har varit släckt (eller kanske lyst väldigt svagt?) Igår var det dock nån dummer som TÄNT den. Eller bytt lampa eller nåt. Så nu kan jag ligga i min säng och göra skuggfigurer på väggen, jippi, jättekul! Eller inte. Nu måste jag antingen gå ut och täcka över lampan med en sopsäck, dra ner min persienn, eller leva med ett bländande klot där ute, som hela tiden dessutom påpekar att mitt fönster är skitigt. Hm, hemska problem! Sen kan det ju vara så att jag egentligen ska vara glad för att jag lever i en värld där en gatlykta innebär det största problemet för tillfället.. Jag jobbar på det.

Idag hände nästa grej, någon har ställt en barnvagn på gräset utanför fönstret, och där står den helt själv! Mycket skumt tyckte jag. (Sen öppnade jag fönstret och såg att det var folk som höll på greja med nån cykel nere i ett garage under huset, alltså var barnvagnen inte övergiven som tur var, så det var inte så skumt som det först verkade) Detta var altså en liten update från studentvägen 18!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback