Sälen

Nu är jag hemma igen från Sälen. Det har varit jättekul! Härlig åkning, det har varit mycket trevligt=) Här kommer några bilder från resan:


Frida i backen. Vi hyrde snowboard på lördgen! Svinkul var det, förutom att jag fick skavsår på hälsenan. Vi höll oss till gröna och blåa backar, det var lagom =) Jag vill åka mer bräda!


Min bräda


Jossan och Frida, fika i toppstugan och varm choklad, gott gott!!


Där fanns även en "slaktad" (?) dalahäst! aaah =o hahaha! staackars liten!


Om man tittar noga kan man ana att bilden är tagen från en sittlift, på nervägen. Det är så skönt med sittlift! Nästan lite som att åka parisehjul.

På söndag och måndag var det skidor som gällde. Och då blev det även röda och svarta backar, skoj skoj :) Förutom den brantaste backen med självskapad puckelpist, vargtjutet. Den skippade vi, det var nog tur =P


På hemvägen passerade jag Äppelbo med tåget. Äppelbo! Coolt va! För en stråkmuikser är detta en mycket specell upplevelse, då Äppelbo gånglåt är typ den vanligaste folkmusiklåten som de flesta har spelat ca en miljon gånger. Jag blev helt lyrisk!

På tågresan roade jag mig med att ta lite spännande spegelbilder i fönstret...


Efter byte i malung, borlänge och avesta krylbo hittade jag en mystisk liten lucka på tåget som hette S13. haha! Det tyckte jag var lite kul. Tyvärr tror jag bara det är gamla framnäsare som förstår det roliga.. om ens det, så roligt var det inte egentligen=P För er icke-framnäsare kan jag tala om att det finns ett övningsrum på framnäs som heter S13.. Jag började bara fara iväg i tanken och fundera på vad man skulle kunna hitta bakom den där lilla luckan.. En liten brass-ensemble kanske? ;)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag vill också kunna åka skidor! Mest för att det ser så mysigt ut att sitta och dricka varm choklad och käka bullar i snön efteråt :P Får ta tag i det där nån gång...

Postat av: Emil

Haha, så du har slutligen insett att s13 var ett brassrum?

2009-03-24 @ 17:09:19
Postat av: Frida M

Det var skoj när du var här:)

På tal om Äppelbo....du vet DK? han kommer därifrån:P

2009-03-24 @ 20:25:24
Postat av: Ida

Ja visst är det härligt att åka!:D Hehe håller mig också ifrån de alltför branta backarna än så länge är nog bäst så :P

2009-03-25 @ 09:39:42
URL: http://idaml.blogg.se/
Postat av: Jossa

Hej på dej :P tänkte bara säjja hej ;)

2009-03-27 @ 10:57:38
URL: http://lillajossaistoravarlden.blogg.se/
Postat av: Jossa

Tjingeling här är min adress :P

2009-03-27 @ 11:00:46
URL: http://lillajossaistoravarlden.blogspot.se
Postat av: jossa

men vad i hela....jag kan inte min egen adress...googla istället om du vill kika in..:P hej hej

2009-03-27 @ 11:05:52
Postat av: Elin

HAHAH! S13! Va kul. Nu känner jag mig riktigt framnäsnördig. Var i sälen var ni nånstans? Var ju där nyligen men tyckte inte att jag kände igen det...! Jag tyckte också att det var lite trevligt att passera äppelbo på vägen dit, haha. Lite myskänsla sådär, minns den gamla goda tiden som stråkmusiker =)

2009-03-29 @ 23:55:39
URL: http://elinhood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback