Läskig mandarin

Jag satt just och skalade en mandarin. Och plötsligt börjar det lukta nånting.. som en blandning av gummi, tunnelbana och typ, hydraulik olja eller vad det nu heter, ni vet som det kan lukta där en traktor just har varit och skottat hårt. Nej förresten nu kom jag på vad det luktar som ännu mer, som i maskinrummet på en båt! Det är nånting som känns lite fel med att en mandarin luktar så. En mandarin borde väl lukta mandarin? Hur mycket bekämpningsmedel innehåller det där skalet egentligen? Visserligen var mandarinen en av dom godaste jag någonsin ätit, perfekt saftig, syrlig och söt! Men med en touch av hydraulikolja känner jag mig lite skeptisk...


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha! Skottat hårt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback