Hoppsan, terminen tog slut..?

För några dagar sen laddade jag upp inför några intensiva dagar i Piteå. Det var rep, kvartettspel, stråkkonsert i foajen, spela på Helenas examination, renessanskonsert i fojaen och stråkfest som väntade. En massa grejer alltså! På tisdag kväll, efter en mycket trevlig stråkfest, satte jag mig på bussen mot Umeå och samlade tankarna. Jag insåg att från ha varit inblandad i en massa olika projekt och ensembler, så har nu allt plötsligt avslutats! På två dagar. Jag fattar ingenting! Plötsligt var min tid på musikhögskolan i Piteå förbi, typ. Hur kunde det hända så fort? Pang sa det!

Fast egentligen tog inte "terminen" slut riktigt än, onsdag och torsdag har jag varit i Umeå och gjort massagepraktik, och massageteoriprov. Det gick bra, jag klara provet! Yes! Bara praktik kvar nu, känns otroligt skönt. För första gången någonsin kan jag nu titta på min massagepärm utan att tänka "ouch, jag borde plugga". Nu kan jag istället tänka "mohahaa, ligg du kvar där din lille pärm, jag tänker inte öppna dig idag!" (Fast, jag kommer ju såklart öppna pärmen även framöver. Men inte med det primära syftet att plugga till provet i alla fall =)

Så nu har jag alltså sommarlov, typ.Ett tag i alla fall! Veckan som kommer ska jag förhoppningsvis massera lite, och ÖVA! För i slutet av nästa vecka börjar stråksommarkursen på framnäs! Jag längtar =)


En bild från den rafflande fotbollsmatchen, förra årets sommarkurs.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Yay, kul att du klarade provet! =D Visst är han söt min lilla snutt? Han ligger och sover - igen - efter en god frukost och en liten luftning runt huset... =)

Postat av: Ida

Hehe ja jag tyckte det var lite småkul faktiskt..fast han har inte hört av sig än, får väl se ;)

2009-06-08 @ 14:37:10
URL: http://idaml.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback