Gårdagens alster (monster?)

Igår var jag med min cykel till verkstan för att låta dom kolla på mitt skeva backdäck, om det var någon idé att försöka rikta det. Jag fick hjälp av en rätt söt kille som kunde konstatera att det inte var någon större idé. Fälgen var av rätt dålig kvalitet för det första, den var böjd på flera ställen, minst 2 ekrar hade lossnat, och dessutom var det sprickor på tre ställen, hehe. (vad har jag gjort med min stackars cykel egentligen? =P) Ett nytt hjul kostar mellan 800-1500spänn. Är cykeln värd det? Nej. Lika bra att skaffa en ny cykel då. Så jag bestämde mig - min cykel ska till skroten! Ack vilken tragik. Min trogne tjänare som burit mig så många mil under alla dessa år! Men man kan väl säga att den gjort ett bra jobb under sin livstid. Men ändå, lite sorgligt är det. Hur ofta skrotar man cyklar? Dom blir väl oftast stulna typ? =P

Sen var jag och simmade med Anneli, och sen for vi hem till mig och pysslade hela kvällen lång. Trevligt var det! Vi trädde pärlödlor och knöt vänskapsband, sånt som man sällan tar sig tid att göra, men som egentligen är väldigt kul=)
Nu tänkte jag visa några av våra vackra alster:

Inspirerad av Annelis "spiderman" (som dock försvunnit för en tid sedan) skapade jag denna ödla/tusenfoting/alien. Är den inte vacker så säg!


Till vänster har vi en "petit crocodile" skapad av mig, och till höger en igelkott som muterade till råtta, skapad av Anneli hihi =)

Annars känner jag att jag ligger lite efter i "planeringen" ikväll. Jag vet inte riktigt vad som hände. Jag har inte packat än, inför sommarkursen, som börjar imorgon, (jag åker på morgonen.) Jag har inte hunnit duscha, som jag också hade tänkt, och klockan är mycket. Fast egentligen vet jag nog  visst vad det var som hände när jag tänker efter. Jag satte mig och tänkte ta tag i lägenhets-sökandet i Uppsala (har varit lite lat där), och det tog ungefär 100 år och jag blir mest bara förvirrad! Jag blir så less när jag inte fattar saker! Det finns ju 100 sidor att söka på, och jag kan ingenting om Uppsala. (Okej då, det finns kanske värre problem här i världen). Men det löser sig. Allt löser sig =)

Snart: mot Framnäs och en veckas cellospel! Ska bli grymt =D

Kommentarer
Postat av: Elina

Så det blir U-sala, vilken linje hade du nu sökt? glömsk Du kanske kan höra med Ida om Uppsala om du inte gjort det, hon pluggar ju där redan :)

Postat av: Ester

Du kan ju ha den gamla cykeln som reservdelscykel. Alltid bra att finna när den nya kraschar.

2009-06-13 @ 11:08:06
URL: http://ester.paltkoma.se
Postat av: Elin

Elina: har sökt civiningenjör i energisystem=)

Ester: Ja jag har faktiskt tänkt på det, jag frågade på verkstaden om det var något som kunde vara värt att spara, och det var framhjulet i såna fall, annars var egentligen det mesta på cykeln i ganska dåligt skick, hehe =P

2009-06-19 @ 12:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback