Uppsala och lite PDOL

Jo just det jag kan ju berätta att jag kommit in på utbildningen jag sökt i Uppsala (civilingenjör i energisystem), och även fått tag på boende!  Ett studentrum i korridor, fick det via norrlands nation. Yeees, så himla skönt! Först hade jag ett annat rum på gång, (trodde jag), som jag hittat via blocket, ringde dit och dom sa att det som stod i annonsen var upptaget, men dom höll på bygga en till korridor som skulle vara klar till augusti, och jag kunde nog räkna med att få ett rum där, dom skulle bara bestämma slutgiltigt hyra osv. och sen höra av sig veckan efter. Men ingen hörde av sig, så jag ringde tillbaka och undrade hur det gick och fick svaret "öh, jaha, nä men det bestämt vi oss för att göra om till vandrarhem istället". Ok, jaha, ja så kan det gå... Men nu är boendet fixat och det känns hur skönt som helst :D

I torsdags kväll for jag till PDOL med Magdalena, för att först och främst se Laleh! Innan dess hann vi också se lite Olle Nyman, en liten skymt av Måns Zelmerlöv, lite Malin Brudell och så Calaisa. Calaisa var helt grymma, dom är ju hur duktiga som helst, spelar på typ100 olika instrument och sjunger jättebra! Och låtarna är mycket bra, det är bra variation både i vilka instrument som används och stil på låtarna, country, irländsk folkmusik, och mer åt rock, typ. Sist var Laleh då, det var första gången jag såg henne live (om jag inte minns fel) och det var jättebra!! Hon är ju ganska "flummig", så det blir liksom aldrig tråkigt eller ointressant. Lite som Thomas DiLeva. Det blev en jättebra kväll, tur för mig att dom satt dom "bästa" artisterna på torsdag då det var billigast intrände ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback