New Year 2009

Gott nytt år allihopa!

Under några mellandagar var vi i Stockholm med familjen. Det har varit mysigt! Förutom att titta på trumkåren har vi även gått på stan, handlat lite på rean, fikat, träffat Johanna, besökt musikmuséet, promenerat runt, och ätit fantastisk hotellfrukost! Vi åkte tåg båda vägarna, som på hemvägen var 6 timmar försenat så vi kom hem kl 18 istället för kl 12, det var lite drygt, men det gick ingen större nöd på oss.

Från Armemuséet på väg mot kungliga slottet

Yeah!


FIKA! mmmmm

Nu har jag invigt min snowboard i en "riktigt" backe! Detta skedde på en mycket stormig nyårsafton i ormbergsbacken, tillsammans med
Elina. Det var nästan helt tomt i backen, (som tur var, med tanke på våra enorma snowboardskills..) nåt blev fel med liften som stod still större delen av tiden vi var där, vi blåste nästan bort även fast vi bara åkte från halva backen, men roligt var det!! Sällan har det varit så spännande att ta sig ner för en såndan simpel backe :P 

Annars har jag haft ett par väldigt lugna sköna dagar här hemma. Nyårsdagen har spenderats i princip inomhus, i soffa, med mat, aaah =) Jag sett nyårskonserten från Wien på tv, sista avsnittet av Bonde söker fru på internet, och så har jag lagt pussel. (Det pusslet som Frida fick av mig i julklapp =P) Ja, det är det enda jag har gjort på hela dagen. Jag har varit utanför dörren en gång, det var då mamma "tvingade" mig att gå och fylla på Mannes matskål i garaget, stackars mig. hehe...

Nytt år har det hunnit bli också. 2009, inte så speciellt, eller? Nyårsaftonen var lugn för min del, det nya året firades hemma med en god middag och därefter underbara Notting Hill på tv, och så fyrverkerierna sen. Fint som vanligt =) Och som vanligt tycker jag synd om alla frysande damer som går omkring i tunna tights och högklackade sommarskor. Nyårsklänningar i all ära, men utomhus i minusgrader och blåst? man fryser ju bara av att se dem! Eller herrarna med alkoholhaltig dryck i handen, ragglandes omkring med öppen jacka och borttappade mössa och vantar.. Eller, visserligen har dom ju valt det själv, men ändå. Jag fattar inte riktigt grejen. Jag är visserligen inte nykterist själv, men jag tycker det är tråkigt att nyårsafton för så många människor i huvudsak kretsar kring alkohol. Det blir mest stökigt, trasiga glasflaskor överallt och fulla människor som skjuter raketer bland folk... det är liksom inte kul för någon?

God fortsättning!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Haha! Snygga hattar de har :P

Postat av: Sara

Tackar, är min locktång som står för förtjänsten av det ;) Skulle vilja permanenta mig men håret blir så slitet efteråt. Vilka efterrätter, jag hade nog valt den med choklad....

2009-01-03 @ 11:06:20
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback