Längdskidor

Idag har jag varit ute på årets första skidtur med längdskidor. Vad skönt det var. Jag åkte över isen till Stensborg, sen runt lite på ön och så hem igen. Manne följde med och han tyckte det var jättekul och sprang omkring som en tok =) På ön såg jag en massa djurspår! Helt spännande :) såg några spår jag inte vet vad det kom från, (typ hjort kanske??), ekorrspår, och jättestora ÄLGSPÅR! (eller? vad kan det annars vara?) Kolla storleken!

Tänk att innan mig, just där, har det gått en stor älg! Tänk om den varit där samtidigt som mig, om jag hade mött en älg där?! Älgar är ju så himla coola djur! Skogens konung...

Det var en väldigt härlig skidtur. Jag var den enda människan som på ön (som visserligen inte är så stor, men ändå), det känndes liksom som att det var jag, träden, och älgarna! (fast dom var inte där:P). En rätt häftig känsla. Och så var ju Manne där såklart=) Så jag behövde inte oroa mig för att bli uppäten av någon rov-älg.



Och jag hittade bajs! Det var så fantastiskt så jag var tvungen att ta ett kort:

haha! visst är det älgskit? Det måste det väl vara om det ligger ovanpå älgspår..? För visst är det älgspår? usch vad jag har dålig koll. Jag känner mig som en äkta stadsbo när jag blir så faschinerad av att se lite älgskit, haha. Men jag är visserligen stadsbo också, jag bor ju i stan...  =P

Det ju helt fantastiskt att ha en mobil med kamera. Då kan man ta kort vid alla tillfällen man har med sig mobilen men har glömt/inte orkar ta med sig kameran =)

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hehe joo vi har som följts åt rätt bra nu jag och Hanna..:P Men så kan det vara! Vi var också ut och gick på isen, även om vi styrde vägen mot norra hamn. Nästa gång ska vi ta oss ut till Gråsjälören var det tänkt. Dock smockat med folk, får välja en vardag med halvdant väder så man inte blir nedsprungen ;-)

Postat av: Anneli

Jag gissar på en älg, eller en förvuxen rosa kanin

2009-02-04 @ 22:25:35
URL: http://anaine.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Haha! Ja den första var nog på webblogg. Så då blir det ju 5 st nu då :P

2009-02-04 @ 22:56:37
URL: http://signelinnea.blogg.se/
Postat av: Josefin

Sööt!! :)

2009-02-09 @ 10:55:13
URL: http://pastamedpesto.blogg.se/
Postat av: Miss X Jung

söt vovve ^^



Kul! Jag dansar i norrtälje och i stockholm. Hur länge har du dansat?

2009-02-11 @ 23:10:55
URL: http://asianhit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback