2008

Här kommer en årsredovisning från mig!


Det nya året 2008 började i London, tillsammans med Shrek! Eller tja, vi var med familjen i London, såg på fyrverkerier och besökte madame Tussauds. Vi hade en trevlig resa och var alla lika glada som Shrek..

Vi var och bowlade nån gång under vintern, och lyckades öppna serien med detta fantastiska resultat!

Jag fick några härliga skiddagar...

...I Kåbdalis med Framnäs!


...I Hemavan med familjen, det ni ser framför er är Lindas fantastiska åkteknik!  =)


... och i Åre (Duved) med TG!


 
Annars ägnades vintern/våren mycket åt övning, och det blev en söknings-tripp genom Sverige, till Ingesund och till Malmö där jag mötte våren och fick bo hos Ester i Lund! Jag insåg även att det finns fler cellister i Sverige än jag =P


Sen åkte vi till New York med TG! Det var en riktigt häftig resa. Vi var borta drygt en vecka, och hann både uppleva storstaan, gå på musikal, och ha konserter i olika kyrkor och bo hos familjer.



I maj hade vi en stråkkonsert. Vi spelade Abba (se bilden), Borodin, blinka lilla improvisation och egna solostycken. Det blev en lyckad konsert och vi hade dessum en väldigt fin affisch =)

Sen var det nästan slut på terminen...


Vi hade världens roligaste friluftsdag i Nimbys värld!!


Det var releaseparty av arr-cdn, och fint väder..


Jag och Peter lekte med en spegel i S14 =)


Det var avslutningsfest!


Kramring.. *buhuuu*

Och vips var det sommarlov!
Jag spenderade sommaren jobbandes på kyrkogården..


Men fick även återvända till Framnäs en sväng på sommar-stråkkurs! Det var riktigt skoj, hoppas verkligen kursen blir av i sommar igen! Förutom att spela musik spelades även lite fotboll...



Mormor flyttade till Ingridshem äldreboende. Hon och mamma körde på "fluff hår på ena sidan"-frisyren =)


Här hemma skaffade vi en kajak och gjorde flera härliga utflykter=)

 
Vi sov nån natt i stugan och Manne fick tokspringa på stranden..


Jag träffade på denna karusellman TRE gånger under sommaren, han befann sig både på Boden Alive, på PDOL och på Lulekalaset. Det var sommarens största dejt!


Sen blev det höst och jag och Linnéa for till stockholm där vi dansade linedance, såg My Fair Lady och bodde på båten!

Jag kom in på musikhögskolan i Piteå och Ingesund, men valde att inte börja eftersom jag inte kännde mig nog säker på att jag verkligen ville satsa på musiken som yrke. Jag ville prova nåt annat, något som inte är musik på heltid. Så under hösten bodde jag hemma och sökte jobb.

Att hitta jobb var verkligen inte det lättaste, det blev en arbetslös höst, men jag hade det rätt trevligt i alla fall. Tog det ganska lugnt...

... gick promenader med Manne, och fick ändå spela en hel del, förutom två NUS-läger var det Bodens orkesterförening, Bach h-moll mässa, och lite annat. Så jag kan ju också säga att jag har frilansat som musiker =)

I December fick jag äntligen jobb som extrapersonal på:

Det är ju ganska stor skillnad i tempo jämfört med t.ex jobbet kyrkogården om man säger så, hehe.. Men det är väldigt lärorikt, en bra erfarenhet, och trevligt folk som jobbar där! 


I mellandagarna for vi till stockholm med familjen och träffade brorsan i lumpen, gick på stan och hade det mysigt. Notera lindas vackra "öron" =)

Sen blev det nytt år igen!

Sammanfattningsvis kan man väl säga att 2008 har varit riktigt bra! Det har hänt väldigt mycket roligt, och väldigt lite tråkigheter. Kanske har jag hunnit bli lite klokare. Eller tja, det vore ju sorgligt om det gick åt andra hållet..
Vårterminen ska nu ägnas åt extrajobb på Max, 7,5p cellokurs på högskolan, och massagekurs i Umeå. Det ska bli skoj!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag tycker du borde dumpa cirkuskillen och satsa på shrek...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback