Väder & sudoku

Oh dear, nu snöar det ute! Och kallt är det också. Såna här dagar kan det vara härligt att slänga sig i en snödriva, alternativt sitta inne och mysa. Och såna här dagar är jag glad att jag inte jobbar som brevbärare!

Här sitter jag hemma och löser "sudokubilder". Det är väldigt kul! Faktiskt såpass kul att sudokubilderna nu tagit slut i min tidning.. Ge mig en till, nu!! Nä förresten, jag kan sluta när jag vill, jag lovar...   Den tidningen jag har är enligt mig den bästa sudokutidningen, och den heter "Sudoku - de bästa japanska logiska pusslen". Den är så bra för att den innehåller även andra grejer än sudoku, som är mycket roligare. Sudoku hann jag lessna lite på efter den sommar på kyrkogården då jag löste det typ varje rast och lunch. Av alla slags "pyssel" som finns (sudoku, korsord, japanska bildkryss osv.) så är "sudokubilder" nuförtiden min klara favorit!  Japanska bildkryss är också kul, men jag blir lite less på dom också för om man gör ett ynka litet fel så skiter sig allt. Och det händer lite för ofta. Ursäkta om jag nu låter som värsta nörden. Det är för att jag är för dum för vanliga korsord =P

Den bästa sudokutidningen! Och såhär ser det ut med "sudokubilder". Det fungerar ungefär som spelet röj, man färglägger alla minor och så blir det en bild! spännande va!

Jag har börjat spara på små roliga tidningsurklipp. Nu har jag fått ihop 4 st. Igår var det en rätt kul notis i kuriren...

hahaha! Själv hade jag nog varit för mesig och snäll för att sticka iväg med pengarna, men ändå, vilken "kul" grej..
"Skit också, där försvann en halv miljon!" Vilket oturligt litet misstag...

Det här hittade jag också för ett tag sen...



Imorgon händer det något spännande. Då ska nämligen föreningen "fortfarande ung vid 100" ha möte med mor och far... VAD kan det innebära?

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag tror inte på den sista, jag känner ju dig ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback