100år och massage

Nu finns det rätt mycket jag skulle kunna berätta rätt mycket om. Jag ska försöka ta det lite kortfattat.

I lördags hade mamma och pappa möte med föreningen "fortfarande ung vid 100". Föreningen bestod av mig, Henrik, Linda och Frida, vi hade planerat en slags bus-kväll åt de blivande 50-åringarna. Kvällen började med en lapplek med lite olika utmaningar inbakat, bland annat hitta föremål i gegga, skapa en danskoreografi, och åka tefat i pulkbacken. Därefter en biltur med ögonbindel, och efter det en kinamiddag på ett mystiskt ställe. Sen vidare upp till bastun på bryggeriet där vi hade inrett efter djungeltema, byggt upp en bar, levande ljus, så fick dom drinkar och sen massage och så bastu. Denna kväll krävde rätt så mycket planering, men så blev det också en hel-lyckad kväll! Ma&Pa var nöjda, och även vi hade jättekul =)

På söndag hade Ma&Pa öppet hus/50-års kalas. Jag, Linda och Anna spelade mingelmusik (stråktrio). Det var en trevlig dag!

Måndag morgon satte jag mig på bussen mot Umeå. Dags för massagekurs! Vi hade två intensiva dagar, gick igenom en del teori och fick även börja massera. Det var jätteroligt och intressant! Vi har gått igenom skelett, muskler och en del annat, nu har man rätt mycket att plugga in och lära sig. Men jag är än så länge supernöjd med kursen, det är precis sånt här jag velat lära mig! Till exempel, Musculus Levator scapulae, skulderbladshöjarmuskeln,  sitter fast i 1-4halskotorna och skulderbladets övre hörn, en muskel som kan ge huvudvärk om den är spänd, kan ge problem pga en arbetsställning med höjda axlar. (cellospel?) En massa såna grejer. Mycket att lära sig, men intressant! Jag bodde hos
Linnéa, och fick träffa Love(lol) och Laban =)

Idag har jag varit i Piteå och spelat lite stråkkvartett och haft cellolektion. Nu känns det som min termin har kommit igång "på riktigt". Jag gör ju 3 grejer nu i vår: spelar cello, går massagekurs och jobbar extra på Max. Nackdelen, har jag kommit på, är att de tre grejerna råkar ligga i tre olika städer, Luleå, Piteå och Umeå.. Jag har en kännsla att den här våren kommer kräva en hel del planering för att gå ihop på ett bra sätt. Och en del bussåkning. Men jag är peppad!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh vad bra att massagen verkar gå vägen! =D skulle vilja gå något sånt jag också... Gäller bara att ta sig för, och att "unna" sig själv


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback