Snögrotta?

De här snödrivorna vi har på tomten - ni anar inte hur perfekta de skulle vara att bygga en snögrotta i. Helt perfekta! När jag var liten tyckte jag om att bygga snögrottor. Nu när jag är "stor" tycker jag fortfarande om att bygga snögrottor. Men, att som 21-åring klä på sig täckbyxor, mössa, halsduk och vantar som går att dra över, och ge sig ut ensam och gräva en snögrotta på tomten känns lite... jag vet inte, fånigt? eller nåt sånt. haha. Jag skulle behöva en grävarkompanjon! Antingen en likasinnad (dvs. ganska barnslig) i min ålder, eller kanske ännu hellre ett barn som redan har vanan innen att gräva snögrottor=). Jag hade kanske kunnat ta med mig Linda eller Frida, de är visserligen inte små, men de kanske kunde låta sig övertalas. Dessvärre är ju i Thailand nu. Hm.. Jag kanske borde bli barnvakt! Någon som har ett barn som behöver vaktas som kan komma och gräva en snögrotta med mig? haha..

Jag har en lista på saker jag skulle vilja göra nån gång innan jag dör. Eller, egentligen har jag ingen fysisk lista, jag har nog skrivit en nån gång men vet inte vart den är nu (borde skriva en ny). Då och då kommer jag i alla fall på grejer som borde stå med på den. En sak är "kyssas i en snögrotta". Skulle inte det vara fruktansvärt romantiskt? ;-) Helst då med "min stora kärlek". Men han har inte behagat dyka upp än, i alla fall inte vad jag vet.. =P Så för att kunna genomföra den punkten måste jag först hitta mannen i mitt liv, sen får jag bara hoppas på att han också tycker om att bygga snögrottor, hehehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback