Jag är en vampyr

(Varning för musiknördigt inlägg)

Den här låten är bra:


Nu är ju kanske inte videon i sig så värst bra. Faktiskt rätt så kass. Men lyssna på själva låten! Lyssna på ackordföljden. Vet ni vad som är faschinerande med den?

För det första börjar den inte på tonikan. Och sen kommer den aldrig till tonikan! inte förrän efter halva låten!
Ackordföljden går D, Tp, S (eller hur?) Det är lite häftigt, att en poplåt i G-dur inte har med ackordet G förrän 2.11 in i låten! Eller hur! hehe. Det är som att man går och går men aldrig kommer fram. Visst känns det lite så, om man börjar dansa till den här låten går det inte att sluta för den bara fortsätter och fortsätter!
Jag undrar hur Frank skulle säga? =)

(Nu har jag talat klart för denna gång. Ni kan andas ut.)

Kommentarer
Postat av: Elin

Coolt!! Alltså, jag har verkligen aldrig tänkt på det!! Jag har bara tänkt att jag gillar låten och nu förstår jag varför den kanske låter lite annorlunda... Kul att du skrev det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback