Wooki

Nu har jag och Manne just varit ute på en väldigt skön "spring men det gör inget om jag går eller stannar ett tag"-tur i det härliga vädret. Vi sprang/gick förbi isbrytarna, förbi svartöstan, mot örnäset och sen hem. Har aldrig gått den vägen förut så det var som en liten upptäcktsfärd, spännande! Vi testade lite olika stigar och hamnade i en underlig skog, där någon hade ritat en massa filurer på stenarna lite här och var, som kallades Wooki. Efter en googling hittade jag en wooki blogg. Lite underligt, men vilken rolig idé ändå.

Altså, man kan bli så glad av såna saker! Att hitta små söta filurer här och var, som någon som har varit varit där och ritat eller ställt dit, lite lagom busigt sådär =) "Fult" klotter gillar jag inte alls, när folk ritar graffiti där dom inte borde, eller annan skadegörelse som leder till att någon annan får lägga pengar och tid på att ta bort.. Det är mest bara dumt. Ibland är det kanske svårt att dra en gräns vad som är ok och inte. Men lite lagom "bus" blir man oftast bara glad av, så länge det inte är någon skada skedd liksom =) För ett tag sen la jag märke till små kattsiluetter som någon hade ritat på elskåp, husgrunder osv lite här och där. Det känns nästan som en skattjakt, vart ska man hitta nästa lilla katt? Me like! Eller rondellhundar.Eller instickade lyktstolpar. Eller att framnässtatyerna plötsligt en dag bär hatt och slips;) hehe...


Kommentarer
Postat av: Ester

Hatt och slips...ja, det var tider det...

Postat av: wooki

Hihi... Ja det är precis så det är tänkt. Att man snubblar in på "reservatet". Roligt att du tyckte om det. Det är meningen att man ska bli glad av wookis :)

Tack och kram

/wooki

2008-10-15 @ 09:44:05
URL: http://www.wookiland.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback