Jazz Kamikaze

Idag var det fint väder ute och jag och Manne var på promenad. Snart är det is på vattnet..







Annars har jag varit och simmat idag, följde med Anneli och Jenny från hennes klass. Det var roligt och skönt! Jag "råkade" skaffa ett 4 månaders kort som kostade 200kr (för student) så nu måste jag fara och bada minst fyra gånger till för att inte förlora på det, hehe. Det är ju så skönt att simma! Men lite svårt att ta sig iväg ibland bara :P

Idag har jag också anmält mig till massageutbildning! Jag ska gå en intensivkurs på Europeiska Massage Akademien i Umeå till våren och lära mig finsk klassisk massage. Den består av 6 lektionsdagar, hemstudier och 100 timmars praktik, sen blir man diplomerad massör. Den var dyr, som alla andra massagekurser, men jag har kvar pengar från sommarjobbet. Och under praktiken brukar man även tjäna in en hel del av kostnaden säger dom.Tjoho, det ska bli så kul och intressant! Det är nu inte så att jag i framtiden har tänkt bli massör på heltid, utan det är mest för kul, att det känns bra att veta vad man håller på med när man masserar folk. Och kanske man kan ha det som extraknäck! =)

Ikväll har jag och Pappa varit på Jazzfestival på Kulturens Hus. Hade egentligen inte planerat att fara dit, men sen tänkte jag fara och se AYJO, och när man väl var där och hade betalat inträde var det ju lika bra att se lite mer. Så vi var där hela kvällen och lyssnade på en massa bra musik! De jag var allra mest imponerad av var "Jazz Kamikaze", hade aldrig hört dom förut. Det var i alla fall en blandning av typ allt möjligt, det var rätt mycket jazz, rock, lite udda taktarter ibland.. Och dom var så bra! Helt otroligt tajta, så svängigt. Och otroligt underhållande att se på =) Alla hade sån inlevelse. Basisten var helt galen, han svängde med sin bas framåt, bakåt, runt, uppochner (inte riktigt, men nästan:P) och ibland hade han den nästan liggande på golvet och spelade fortfarande! Det var som att alla dansade medans dom spelande, en riktig upplevelse. Ibland var det lite kanske lite för långa röjiga partier med en massa toner för min smak, men för tusan, om ni får chans att se dom live nån gång så gör det! Kolla in på deras hemsida http://www.jazzkamikaze.com Där kan man lyssna på lite musik, men det var nog allra coolast att se dom live..

Nu gäller det för mig att snabbt ställa om snabbt från jazz till barockmusik. I morgon är det nämligen rep med Bach h-moll mässa (konsert på söndag kl 18 har jag för mig, i gammelstans kyrka) och imorgon ska vi även spela på en doktorspromovering på unviersitetet (även där barock). Det ska bli skoj =)


Kommentarer
Postat av: Linda

Haha! Vad ful manne blev på bilden..;) vilken kamera har du fotat med? Bilderna va jättefina! (förutom ful-manne)

Postat av: Anneli

Vad spännande det låter med massage!

2008-11-09 @ 19:44:56
URL: http://anaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback