Snow & Walz

Nu är det riktigt vinterväder ute. Vitt överallt, fluffigt och härligt =) Jag gillar första snön, den som inte har hunnit bli isig och smutsig än. Jag var ute med Manne på promenad idag och kutade lite i snön. Trots att det var minusgrader så regnade det (?) man fick som en islager på jackan, lite skumt. Såhär fint var det:

Jag drömmer mig bort till en skidbacke med lössnö och offpiståkning... aaah


Några som inte är lika glada är cyklarna, som tycker det börjar bli lite väl kallt och snöigt. Snart dags att hitta en bättre vinterförvaring åt de stackarna.

Annars försöker jag njuta så gott det går av min sista arbetslösa vecka =D Jag äter frukost länge och läser tidningen, slösurfar (lite för mycket), övar cello och piano, går på hundpromenad, och så försöker jag ägna mig åt kursen "klimat i förändring" som jag går på distans på karlstads universitet. Det som är rätt kasst med den är att dom fortfarande har problem med sin streamingserver, som dom inte har lyckats fixa till på hela hösten..  Så föreläsningarna det är tänkt att man ska kolla på går det lite sisådär med. Nåväl, det är ett intressant ämne i alla fall..!

I veckan har jag införskaffat Mamma Mia på dvd! I lööv it!  Och så har Christian Walz nya skiva kommit "the corner", som jag har beställt. Har lyssnat på den flera varv, den är riktigt bra! Han gör sån där musik som håller länge, som man kan lyssna på många gånger, och 20:e gången kan man plötsligt lägga märke till någon ny snygg liten melodisnutt som gömmer sig där nånstans i bakgrunden, som man inte hört tidigare. I lööv it!
 
Jag har visserligen hyllat cd:skivan i nåt tidigare inlägg, men jag måste bara få säga det igen: vad härligt det är med en sprillans ny cd-skiva, som man verkligen vill ha, som man unnat sig. Att få ta ur skivan ur fodralet för försa gången, när den sitter fast lite extra hårt, så man nästan tror att man ska bryta av den. Inte en enda liten skråma, inte en antydan till fingeravtryck på skivans blanka undersida. Så sätter man på musiken, och bläddrar lite i det medföljande texthäftet. Det är en härlig känsla! Lite samma som att öppna en bok för första gången, sådär så det nästan knakar i pärmarna.

Kommentarer
Postat av: Ester

Sånt väder vill jag också ha!

Postat av: Elina

Å vad jag är avensjuk på all snö ni har!



Waltz är ju asbra, laddade faktiskt hem skivan förra veckan, är inte så duktig och laglig så att jag köper :p

2008-11-30 @ 11:36:20
URL: http://ainons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback