Bluetooth bus och cello på rymmen

Idag ska jag skriva tre grejer:

Nu i eftermiddag har jag varit på framnäs och spelat stråkkvartett. Det var kul! Jag åkte buss dit och hem. Men när jag skulle kliva av bussen hemma hände en rätt traumatisk grej. Jag sa till busschauffören, som jag alltid brukar "Jag ska hämta min cello i bagaget" innan jag klev av vid hermelinsparken. Trodde jag, men jag måste ha mumlat otydligt, han kan inte ha hört vad jag sa, för när jag klev av och gick mog bagageluckan åkte bussen iväg! Jag sprang efter och vinkade men det hjälpte inte, utan fick snopet se bussen köra iväg med min cello! gaaah! Så jag kutade efter, tänkte att jag kanske kunde hinna ikapp på nästa hållplats om den skulle stanna där, men icke sa nicke, så jag kutade hela vägen till busstationen. Det är en lite otäck känsla när ens kära cello är på rymmen och åker buss själv! I alla fall, när jag svettig kom till busstationen stod bussen där (hade inte åkt vidare någonstans som tur var) och jag kunde hämta cellon ur bagaget och sen gick vi hem. Så det slutade ju bra i alla fall. Men av detta ska jag nu lära mig två saker:
1. Det är bra att vara i så god form att man kan springa ikapp bussar
2. Prata tydligt med busschaufförer.

Sen har jag kommit på en väldigt rolig grej man kan göra! Eller nu ljög jag, det var inte jag som kom på det, jag läste det i en tidning. Men ändå. Bluetooth bus! Om man sitter på en buss t.ex, så kan man skicka grejer till folk via bluetooth! Nån bild eller nån låt eller så.. Man vet inte vem man skickar till, den man skickar till vet inte vem det kommer ifrån. mohaha, det är ju jättespännande! =D Och roligt, jag skulle i alla fall tycka det var jättekul om nån plötsligt skickade en rolig låt eller bild till min mobil =) Yeah!

Den tredje grejen är att jag ska på arbetsintervju! Yihaa! Igår hade jag ett missat samtal från max. Och jag blev jätteglad!! Det känndes typ som värsta vinsten, som att jag hade fått ett jobb! Även fast det är rätt stor skillnad mellan ett missat samtal från max och ett jobb på max, haha.. Men det var det första telefonsamtal jag fått från någon arbetsgivare sen jag började söka jobb för drygt två månader. Så det känndes naajs! Ett jobb på max tänker ni kanske, hur kul är det, dåligt betalt, jobbiga arbetstider, stressigt och jäktigt, griniga kunder.. Ja kanske... Men nähä, jag känner mig peppad, i alla fall just nu. Serviceerfarenhet, stresstålighet och kassavana - Here I Come!!! Altså, jag har inte fått nåt jobb än, jag ska bara på intervju. Men jag är glad ändå =)

Kommentarer
Postat av: linda

Vilken dum chafför!:0 Tur att du är så matcho, och hoppas du får jobbet!

Postat av: Linnéa

Yey! Håller tummarna! Men du får d säkert :)

2008-11-12 @ 20:25:38
URL: http://linneasplace.devote.se
Postat av: Anneli

Lycka till!!!

2008-11-12 @ 23:03:35
URL: http://anaine.blogg.se/
Postat av: Anneli

Lycka till!!!

2008-11-12 @ 23:04:56
URL: http://anaine.blogg.se/
Postat av: Anneli

Nu kanske du har fått detta 3 ggr eller nåt av mig, datorn knäppar sig, men grattis och lycka till!

2008-11-12 @ 23:06:52
URL: http://anaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback