Mat, konsert, arr

Nu håller jag på laga mat. Jag tittade i skåpet, hittade "små puylinser" och tänkte att jag kan försöka göra nån mat av dom. Men det var inte så mycket i paketet, så lika bra att ta allt tänkte jag, vilket visade sig vara ganska mycket ändå. Sen hittade jag en halv lök, och en halv squash som jag också borde använda, och en påse med gamla äckliga morötter som jag INTE tänker använda =P Så kan jag ju kasta i lite fryst broccoli när jag ändå är igång. Grundiden var altså att göra en eller kanske två portioner mat, men nu håller jag på göra en stor mystisk gryta. Så det kan gå. Jag hoppas verkligen den blir god :P Den ser inte så god ut, den är typ brun och lite grön, haha. Men jag hoppas skenet bedrar.

Igår hade vi stråkkonsert. Det gick bra! Ensemblestyckena gick bra, mitt solostycke gick bra, alla andra spelade också jättefint, så det blev helt klart en lyckad konsert! Det är en så härligt känsla efteråt när det har gått bra, man får positiva kommentarer, och den nervositet man har haft tidigare på dagen och dagarna innan har släppt. Man blir så glad!

Igår spelade jag även in mitt arr, "i can see clearly now". Det gick bra, flöt på bra och jag känner mig nöjd! Det känns ju väldigt ovant att leda/dirigera en ensemble, det är svårt! men säkert väldigt nyttigt. En lite komisk grej var att mitt när vi höll på spelade in (texten går ju "I can see clearly now the rain is gone") så tittade man ut genom fönstret, och så sant, regnet var borta, istället snöade det!!... haha. Det har snöat/haglat flera gånger dom senaste dagarna. Skumt! Det är ju mitten av maj. När kommer sommaren? Annars har jag varit med och spelat in några andra arr idag. Det är kul! Folk har gjort fina arr =) Längtar tills arr-skivan är klar så man får höra hur alla andras arr låter.

Imorgon börjar smask produktionsvecka. Det är riksfinal på lördag, yey! Ska bli kul. Vi har fått en skiva så man kan lyssna på alla bidragen som deltar, flera är riktigt bra! Men såklart hejar jag på Piteå, tror faktiskt dom har chans att komma riktigt bra placering! Samtidigt känns det lite jobbigt alltihop, det är så mycket som är oklart, reptider transporter... Den elaka sommarbusstidtabellen har börjat, så sista bussen till framnäs går halv 7, altså är man beroende av en bil för att ta sig mellan framnäs och norrmalmia, man behöver vaktmästarbussen, som vaktmästarna vill köra sopor med och som andra också har bokat.. Just nu har jag ingen aning hur allt ska gå ihop, men jag använder det uttryck som blivit mitt motto på senare tid, "Det löser sig!" När det är så mycket oklart känns det inte så stor ide att lägga en massa energi på att planera nånting, för det kommer säkert ändå bara ändras. Och allt löser sig, men det kan ju lösa sig på mer eller mindre bra sätt, och genom att tänka efter i förväg är det ju större chans att det löser sig på ett bra sätt... hum. Nu känns det dock inte som någon ide att försöka tänka på det mer. Det löööser sig..

hehe, detta inlägg har jag visst hållt på skriva på till och från hela kvällen.. Jag kan ju avsluta med att berätta att min mystiska gryta smakade godare än den såg ut, faktiskt helt ok! Så det var ju bra =)

Dags att sova. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback