Mot skåne

Imorgon far jag mot Malmö, där jag ska söka till musikhögskolan. Och så ska jag hälsa på hos Anna i Malmö och bo hos Ester i Lund, det ska bli kul!! Är lite nervös, för provspelningar, och även för resan.. Det gäller ju just det där att lyckas ta sig själv, sitt instrument och sina noter till rätt plats, rätt tidpunkt. En hel del att ha i huvet och mycket som ska klaffa, men det ska bli kul! En annan anledning att jag är lite nervös är att Malmö och Ingesund har varit så dumma så dom har lagt provspelningarna precis dagarna efter varandra.. och går man vidare i Malmö ska man göra pianoprov samma dag som sökningen i Ingesund är. Jag vet altså inte om jag kommer hinna söka Ingesund förrän jag vet om jag har gått vidare i Malmö. Nåväl, det blir spännande att se hur det hela slutar.. =)

I helgen har jag spelat musikalorkester. Det var kul! Bra låtar, bra arr, duktiga sångare, kul med all koreografi och sånt =) (synd bara att jag satt med ryggen mot och inte hann se så mycket..) För min del gick det väl sisådär, spelade inte riktigt så bra som jag tycker jag borde ha gjort. Och så gjorde jag typ konsertens största tabbe, och det var nog också en av mina värsta "felspelningar"  på konsert hittills.. Jag säger bara SKIT! Började spela en melodi 2 takter för tidigt, har aldrig spelat fel där förut. Vad tusan håller man på med kan man undra?! Jag blir så arg på mig själv.  Det hade kunnat gå mer illa än det gick, om någon fler än cellostämman hade hakat på. Nu blev det som tur var ingen sån katastrof, men ändå känns bara så himla onödigt. Måste ha varit okoncentrerad och hade inte riktigt hjärnan med mig.. Nåväl. Gjort är gjort och man borde inte haka upp sig på sånt, acceptera att det kan bli fel ibland, men det är svårt att låta bli..

hehe det känns lite konstigt att jag imorgon kommer befinna mig på ett ställe där blommorna har börjat växa och det typ är vår redan.. Känns rätt avlägset när man här kollar ut genom fönstret och ser stora snöhögar. =P

Kommentarer
Postat av: lacan

äsch...det är bra experience att spela fel :P then again, jag skulle typ dö :P tur att det inte var solo :P

Postat av: Ester

Redan vår? När jag tittar ut genom fönstret ser jag ett vitt landskap. Det måste bero på att du ska komma!

2008-03-04 @ 07:56:11
URL: http://ester.paltkoma.se
Postat av: Linnéa

Lycka till! :D

2008-03-04 @ 08:25:39
URL: http://dothatdance.blogspot.com
Postat av: Anneli

Lycka till!

2008-03-04 @ 09:02:17
URL: http://anaine.blogg.se
Postat av: Elina

Lycka till. Ge oss en update så fort du är tbx.
Det är grönt i Skåne men desvärre (i alla fall förra veckan) även regnigt och blåsigt som f*n

2008-03-04 @ 17:47:13
Postat av: Livia

Elin du vet väl att jag bor i Lund nu för tiden! Lycka till med musikhögskolan!

2008-03-04 @ 23:26:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback