Hemma igen

Då var man hemma igen efter sökningstrippen. Det har varit en riktigt kul resa! Det har varit rätt intensivt, fast samtidigt inte. Att vänta på tåg, sitta på tåg, vänta på sin speltur osv. kan man kanske inte kalla "intensivt", men samtidigt tar det på krafterna. Resan började med flyg ner till Malmö. Andreas åkte också samtidigt så jag hade sällskap typ hela vägen fram =) Sen har jag varit och hälsat på Anna i Malmö, har sett deras fina lägenhet, träffat deras katt, gått en tur genom Malmö och ätit på restaurang. =)

På kvällen tog jag tåget mot Lund där jag träffade Ester! Och även möttes av världens snöväder. Jag som hade hoppats på att få se lite av våren.. (men den visade sig lite senare ändå =). Var i Lund hela onsdagen och promenerade runt och tittade, åt en jättegod falafel för 20 kr (såna falafelförsäljare borde komma hit till norr också!), handlade på en fruktaffär, och åt vårens första glass på stan. Jag har också träffat några av hennes lite galna korridorvänner, och lyssnat när Ester var på rep med med malmö student symfoniorkester. Det var en mycket trevlig vistelse i Lund! =)

På torsdag åkte jag till Malmö musikhögskola där jag gjorde provspelning till musikerutbildningen. Jag gick inte vidare, men blev inte så ledsen över det. Det gick ändå rätt bra att spela, så jag känner mig nöjd ändå. Det var 25 sökande (som stod på listan, vet inte om alla kom..) 9 som gick vidare. Visst hade det varit kul att gå vidare, för självkänslans skull, men det är inte så att mitt liv står eller faller beroende på om jag kommer in på musiker eller inte :P Och jag slapp göra pianoprov, hehe..

På eftermiddagen satte jag mig på tåget mot Ingesund, kom fram till Arvika vid halv 4 på natten och väntade där tills bussen mot Ingesund gick. Det var totalt öde, stjärnklart, helt vindstilla, och inte en själ ute. Det jag såg var några godståg som susade förbi, typ 3 bilar och ett tidningsbud. Känndes lite udda =P På ingesund åt jag en mycket god frukost, övade lite och gjorde sen spelprovet på eftermiddagen. Det var lite längre prov än i Malmö, fick spela fler låtar och det var även avistaprov. Det gick i alla fall bra, inte perfekt, men det blir det väl aldrig.. Jag känner mig nöjd. Och provet blev "godkänt" så det känns bra =) Det känns som att skilladen mellan övningsrum och uppspelning var inte lika stor som det hade kunnat vara. Annars måste jag säga att Ingesund känns väldigt trevligt! Tråkig färg på väggarna i övningsrummen, men det ligger så otroligt fint till! Arvika känndes också som en trevlig stad, jag fick faktiskt känslan att "här skulle jag kunna tänka mig att bo". Och dialekten är ju härlig =)

Sen på eftermiddagen satte jag mig på tåget hem. Eller, jag fick byta gånger, men hade liggplats från örebro till Älvsbyn. Skönt =) Väl framme i Piteå träffade jag smask-framnäs gänget och under eftermiddagen har jag varit med på smaskrep. Även imorgon är det smaskrep hela dagen.

Resan har varit kul, och samtidigt en bra erfarenhet. Har träffat "gamla" vänner, sett nya platser och fått känna på att sverige är ett avlångt land. Har fått lite mer erfarenhet av provspelning, och också insett att det faktiskt finns fler cellister än jag och Emir =P. Tyvärr är det lite för få av dom här uppe. Jag har fortfarande ingen aning vad jag egentligen ska göra av mitt liv, men möjligtvis kan jag ha blivit liiite klokare.

Hoppsan, det här blev ett långt inlägg. Så det kan gå. Nu ska jag gå och sova, I min egen sköna säng, aah underbart! Ska bli skönt efter 2 nätter på tåg. Visserligen kan man sova rätt gott på tåg, men ändå. Skönt att vara hemma igen.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Låter som en kul resa! Jag vill också ha grönt! Här finns det också en massa ankor, även fast det är vinter! Känner till 3 ankdammar tror jag, i närheten... Måste ta lite kort på de. Fast de ser lite farliga ut... Tänk om de äter upp Love :P

Postat av: ester

Alltså, så trevligt att du kom och hälsade på mig! Det var ju riktigt skojsigt.

2008-03-10 @ 19:45:06
URL: http://ester.paltkoma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback