Cellokurs på framnäs

Den här veckan, från lördag till onsdag, har det varit cellokurs på framnäs. (Även fiol, flöjt och pianokurs var där samtidigt). Det har varit riktigt kul! Det har varit väldigt bra och lärorika cellolektioner, mycket trevligt folk, vi har spelat cellokvartett och stråkorkester, och även fotboll nere vid vattnet, bland myggen. Vi har också spelat "låt från shetlandsöarna" 5 personer på en viola, och haft improvisation en sen kväll i aulan. =) Anna har bott hos mig i 34:an, som även är hennes gamla lägenhet. Det har varit ett väldigt bra sommarläger, jag hoppas verkligen det blir en cellokurs nästa sommar också!

"Ja nu är det slut på gamla tider,
ja nu är det färdigt inom kort,
nu skall hela rasket rivas,
nu skall hela rasket bort,
så jag tar farväl och stora tårar rullar på min kind.
Nu är det slut på gamla tider, nu går trettifyran i himlen in."


(Inte för att den ska rivas, men det är i alla fall slut på gamla tider, så den sången passar rätt bra ;)

Därefter har jag packat och flyttstädat hela lägenheten. Man har ju hört från många håll att "kom ihåg att det tar mer tid än man tror", och trots det och att jag även fick lite städhjälp av Emir så tog det ännu mer tid än jag trodde. Var inte helt klar när vaktis kom och skulle besikta så jag fick skämmas lite, men dom blev glad när dom såg att jag hade kommit ihåg att dammsuga bakom bokhyllan, så det löste sig ändå. =P

Sen har jag kommit hem och så smått börjat packa upp. Problemet är att mitt halva rum redan är ganska fullt med grejer. Nu står det mesta av alla framnäsgrejer i garaget. Men jag kommer inte packa upp allting, utan en del grejer får helt enkelt fortsätta vara nerpackat tills jag flyttar igen till något ställe med mer plats.

Idag är det midsommarafton, jag har sovit till strax efter 2, väldigt skönt var det =) Sen har vi varit och hälsat på mormor som nyss har fått flytta till ett äldreboende i gammelstan. Och därefter lagat och ätit middag.


sommarkursare spelar fotboll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback