Bläväder

Den här veckan har det varit ganska så dåligt väder, regnigt och trist. I tisdags spöregnade det  hela dagen. Det är verkligen inte det bästa vädret för utomhusarbete, man blir så blöt och kall och geggig,.. blä huvaligen! Men det är väl sånt man får ta. Det kommer ju även fina dagar då man kan vara glad över att ha ett utomhusjobb. Det enda "roliga" med regnväder, när man har gummistövlar och regnställ på sig från topp till tå, är att man kan hoppa i vattenpölar utan att bli blöt. Sånt är ju kul =P

Annars är resten av familjen förutom Jag, Henrik och Manne på resa, dom har varit i Dalarna och Stockholm. Så det har varit rätt lugnt och skönt här hemma denna vecka =)

Jag har påbörjat ett nytt sommarprojekt, jag ska spela piano minst en halvtimme varje dag! Mest träna på ackord och sånt. Det skulle ju vara så kul om man får ett papper med ackord framför sig, att kunna spela det direkt utan att stanna och  tänka en timme mellan varje ackord. Vi får väl se hur det går, hur bra jag hinner bli.. men just nu känns det ganska kul att spela piano faktiskt =) hoppas det håller i sig..  wish me luck!

Nu efter denna regniga dag, ska jag göra en kopp te, hämta nåt annat gott att äta, dra ner persiennerna, sätta mig ner i min sköna fåtölj, och titta på
Pride and Prejudice! Den är bara helt underbar =) ojoj vad jag ska dregla på mr Darcy! (även fast han är snyggare i den gamla versionen..)

Kommentarer
Postat av: Ida

Hehe nej kan inte vara kul att jobba ute i det här vädret =P Skoj o spela piano=)

Postat av: Sara

Känner som min semester regna bort... :P Kan det inte bli sol nu..! Ett sommarprojekt lät som en bra idé, då är frågan vad man ska hitta på.. humdii..

2008-06-27 @ 19:03:30
URL: http://krutgumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback