Sportlov!

Nu är det sportlov. Skönt att vara hemma och lata sig, äta mat, umgås med familj, med mera, dock känner jag av fler nackdelar nu än jag tycker jag brukar göra när jag är hemma. Kanske är en orsak att jag inte riktigt kan lata mig med gott samvete eftersom jag måste öva inför sökningarna.. Jag har som alltid tänkt att jag söker bara på kul, tar det inte så himla allvarligt och jag är inte ens säker att jag vill gå musikhögskola till hösten. Så jag ska inte stressa upp mig. Ändå infinner sig en viss söknings-stress, man vill ju ändå göra sitt allra bästa på provet, och det skulle ju vara surt om man efteråt känner att "det hade kunnat gå bättre om jag hade övat mer, och jag hade kunnat övat mer men jag latade mig istället". Så det ska jag försöka undvika.

I alla fall så är det bitvis lite irriterande att man inte kan öva ostört när man vill (som man kan på framnäs), man måste anpassa sig efter en massa annat folk som också är hemma på sportlov, man kan inte stöka ner och städa när man känner för det, man kan inte göra middag när man vill, det blir mer att man måste anpassa övningen efter middan istället för att anpassa middagen efter övningen, vilket mest troligt leder till mindre övningstid. Fast egentligen ska jag inte klaga över att komma hem och äta "mammas mat", det är ju egentligen trevligt, det var bara det att just detta lov märktes lite extra tydligt att jag har blivit van (bortskämd?) med att bo själv och bara behöva sköta mitt eget..

I fredags kväll var Jag, Linda,
Anneli och Johan och såg "Sweeney Todd" på bio. Den var bra och det var bra musik. Fast den var lite skum och egentligen lite för mycket blod för min smak. Jag säger som Anneli, att man kan vara glad att man är vegetarian, hehe ;)

Igår var det linedance hela dan (från 10 till 10) det var nämligen Fun Competition i gammelstan. Det var skoj! Jag var med och tävlade, det gick bra, men jag fick ingen placering utan blev "delad 4:a" med alla andra som inte kom etta, tvåa eller trea. Jag är ändå nöjd, jag hade inte förväntat mig någon placering, och det känns ändå som jag gjorde så bra jag kunde. Det var kul att vara med i alla fall. Förutom tävlingen var det även rätt mycket öppendans, kul kul =)

Idag har jag haft sovmorgon, och slöat lite och övat en del. Vet inte alls vad jag ska göra resten av lovet, får se vad som händer. Tjolahopp tjolahej!

Kommentarer
Postat av: Elina

Fuuusk med lov. Äh kommer du inte in så kan du alltid söka nästa år, då vet du ju vilken nivå du måste ligga på :)

2008-02-24 @ 20:52:17
Postat av: frida

åååh ja vill se sweeney todd, den verkar jätte bra:) åh johnny depp e så snygg:

2008-02-24 @ 21:47:39
Postat av: Anneli

Ta det som det kommer, och som du orkar, och glöm inte bort att ha roligt, som man så vist säger ibland :) Förstår totalt det där med att inte kunna planera
tiden själv. Man blir lätt "bortskämd" med att bo borta från föräldrarna. Men visst är det skönt att själv slippa ta ansvar för att maten hamnar på bordet?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback