Jokkmokk

Igår for vi med Framnäs Fålklårangsamböl till Jokkmokk. Jag for med den tidiga bilen, vi kom fram vid 3 och hann gå och titta lite på marknaden. Det var trevligt, har aldrig varit på jokkmokks marknad förut så det var kul att se. Dock var det väldigt kallt, jag frös om fötterna... Jag trodde mina skor var varma, men det var dom tydligen inte.. :P Jag köpte sockar, ull-sulor till mina skor (så dom skulle bli lite varmare), och 2 godisremmar.

Sen kl 9 på kvällen spelade vi i en hembygdsgård. Det gick bra, och var riktigt skoj! Var nog faktiskt en av dom roligaste balkanspelningarna hittills tycker jag =) Jag hade en egen mick på cellon, så jag tror jag hördes ibland till och med. Det var folk som dansade och folk som tittade på, alla var glada och verkade tycka det var bra så det var riktigt kul!

Efteråt fick vi fika, dom hade väldigt god morotskaka. Det gjorde mig sugen på ännu mer morotskaka, och jag kom på att det var rätt länge sen jag bakade det.. Så nu håller jag på baka morotskaka =)

Annars har jag haft sovmorgon idag, sen varit på en skidtur på isen med Anna-maria. Sen har jag övat ett tag, satt i s13 och släkte lampan, spelade utantill och beskådade en otrolilgt snygg solnedgång! Jag har sagt det förut, och jag säger det igen, S13 och S14 är dom bästa rummen. (Och dom tillhör stråket! =P) Ikväll har jag varit på motionsdans på grans. Dags att slutföra den påbörjade kakan. Kom och smaka alla som vill!

Kommentarer
Postat av: ester

Jag vill!! men kan nog tyvärr inte...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback