Idol, igår, imorgon, idag, kite

Tjohoo Kevin vann idol! Han är ju otroligt duktig, han har typ sjungit alla låtar jättebra genom hela idol! En mycket värdig vinnare =) Alice är visserligen också bra, men Kevin regerar!

Igår var jag med och spelade stråkkvartett med framnäs på julkonserten i Öjebyns kyrka. Det var en mysig konsert, och kul att få lite framnäs nostalgi och träffa lite gamla framnäsare!=) även fast det samtidigt känns lite underligt att sitta där med en massa nya framnäsare man knappt har nån aning om vem det är, att nynna med i alla körlåtarna man sjöng förra året, men inte vara med i kören. Men det var väldigt trevligt ändå :) Och så fick jag följa med hem till Roger och äta middag mellan repet och konserten. Det var en trevlig dag!

Imorgon ska jag spela i Gammelstans kyrka då det är Lucia, Välkommen dit att lyssna kl 18 om ni vill se luciatåg och höra dom roliga och snygga arren som Andreas S.S har gjort (för piano, fiol, viola & cello, och så kör då).

Idag har jag varit och simmat med Anneli på pontusbadet, och sen gick vi och fyndade lite roliga grejer på röda korset, i alla fall så länge vi hann innan dom stängde (fast det var väl mest jag som shoppade loss:P)

För nån dag sen när jag var ute med Manne såg jag en som körde kite-skii på isen, vad jag blir sugen! Den senaste tiden har jag kännt mig inspirerad och taggad på alla roliga grejer man kan göra med kroppen.. typ åka slalom eller längdskidor, simma, dansa, köra med kite, gärna vara ute i naturen och liksom utnyttja den kropp man har, det är ju så härligt!
Nån som vill gå kitekurs med mig i vinter? Det finns en kitesurfingklubb här i luleå: http://www.kitesweden.se/
Jag och Elina gick ju en dagskurs för 2 (?) år sen, det var riktigt skoj! Kommer nog inte ihåg så mycket från den dock, och jag har ingen kite heller... Eller, vi har en mini-kite hemma som jag har lekt med lite, men det skulle vara så kul att gå en kurs igen =)

Kommentarer
Postat av: Anneli

Yey! Jag var i kulturens hus och lyssnade på Johans kör. Synd att allting krockar hela tiden.. Var de sista gubbarna jag slängde i nå fina då?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback