Max & frisyrdocka

Nu har jag jobbat mina fyra första utbildningsdagar på max. Det har varit ganska jobbigt, men samtidigt intressant och kul. Kan ju säga att det är lugnt det stressigaste jobbet jag har haft! (hm.. kan man säga så?=P) Trots att söndagen var en av dom lugnaste någonsin, enligt dom erfarna (med undantag för en beställning på 22 maxmål av ett fotbollslag, som jag som tur var slapp ta hand om!). Jag har inte på långa vägar hunnit bli så bra att jag känner att jag kan utföra ett bra jobb på max.. Man känner sig fortfarande väldigt ny och dum. Men jag ska försöka lite på dom som säger att det blir bättre med tiden. Något som känns nyttigt att träna på är i alla fall dels att vara lugn och samtidigt göra saker snabbt, men också att inte älta alla miljoner fel man gör (det har man inte tid med) man får istället koncentrera sig på att lösa problemet och sen gå vidare. Nu hoppas jag att jag ska få jobba nåt mer i december så jag inte hinner glömma allt jag lärt mig. Är inte schemalagd nånting, men om jag har riktigt tur finns ju chansen att få hoppa in och jobba om nån skulle bli sjuk eller så.. men jag får väl se.

Igår hittade jag min gamla sminkdocka! Ett sånt här huvud man kan göra frisyrer på och sminka (fast numera är hon dock sminkad med nagellack...haha). Hon har rätt länge legat uppe på loftsängen bland 100 andra av mina grejer i en röra. För några år sen (?) fick jag för mig att jag skulle göra rastaflätor på henne och dom har hon haft sen dess. Igår tog jag ur alla flätorna, och vilket hår hon fick!! Se så fint!:


Notera den intensiva blicken. Jag har tyvärr ingen före-bild men innan flätorna såg i alla fall allt hår ut som luggen... Tänk om man hade sånt där hår! :o

Kommentarer
Postat av: Ida

Så du jobbar på max nu, är det inne i stan eller? Kan tänka mig att det är stressigt usch skulle nog aldrig klara det =P

jag bor på porsön, alldeles vid universitetet typ =)

Postat av: Anneli

hihi! Vad kul! Vi får väl "hoppas" att nån blir sjuk... :P

2008-12-11 @ 23:47:37
URL: http://anaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback