Julkonsert

Jag vet inte vad som hänt med vädret, men konstigt har det varit den här veckan i alla fall! Varmt, slaskigt, blåsigt och halt. Inget trevligt decemberväder alls.. Jag har kännt mig lite som en segelbåt när jag ska gå någonstans med cellon på ryggen, eftersom cellon tar upp lite mer vind än jag gör i vanliga fall, och på marken är det vatten (och is)... det när nästan så man seglar iväg. Det enda positiva man skulle kunna se med detta väder är att snön kanske hinner smälta på isen vilket skulle kunna leda till att det bildas en stooor skridskobana - nära dig! Kanske, eventuellt. Jag hoppas!

Annars har denna vecka spenderats till stor del i Piteå, jag har varit med och spelat på musikhögskolans julkonsert med solist Barbara Hendricks. Repade mån-tis och så var det konsert onsdag och torsdag. Det har varit roligt och trevligt, alltid kul att träffa lite musikfolk! =) Orkestern bestod av högskolingar, framnäsare, lärare och norrbotten NEO, så det lät bra och det är alltid kul att få spela med dom som är riktigt duktiga! Stora kören och kammarkören var även med och sjöng jättevackert. Så jag tycker man fick rätt bra julstämning..!

På torsdag fm var jag med och spelade på "gammal svensk julkantat" som framförs varje år på gymnasiet i Luleå. Det börjar nästan bli en del av jultraditionen för min del också, har hunnit vara med och spela den några gånger nu. Då får man också lite julstämning och så får man träffa lite "gammalt" folk som man inte sett på länge!=)

Jag brukar ofta vara ganska sen med att köpa julklappar. Om man köper för tidigt kan man ju kanske hinner hitta nåt ännu bättre innan julafton..! Så jag försöker ta december med ro, inte stressköpa utan ta det lugnt och köpa när man hittar nåt bra, och gör man inte det så kan man alltid typ godis eller nåt sånt =P Den strategin funkar oftast bra, men ibland kan det resultera i vissa nödlösningar och stress-handling dagen innan julafton, och det är ju inte alltid önskvärt. Men nu i år, så verkar det faktiskt vara BRA att vara sent ute, för nu har en massa affärer börjat med rea! Vad konstigt. Är det finanskrisen som spökar kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback