Nytt jobb

Måndag igen, och inte blev jag ledig inte. För jag har fått jobb, i alla fall några dagar, på pappas jobb! Man ska inte klaga när ett jobb liksom dyker upp av sig själv =D Jag jobbar nu som "marknadsassistent" (kan man kalla det), och ska försöka sammanställa alla intressanta event/konferenser jag kan hitta. Det kan väl inte vara så svårt, tänkte jag, men det var mycket mer krångligt än jag trodde... Ena stunden känns det som det inte finns nåt enda bra event, och sen hittar man plötsligt en sida med 150 träffar, men vilka är relevanta? Större delen idag har jag kännt mig ganska så lost in cyberspace, famlar runt och fattar inget. Sen har jag ju ägnat i princip hela sommaren åt trädgårdsarbete, och har med andra ord inte riktigt den sortens uthållighet som kan krävas för att sitta fokuserad framför en datorskärm 8 timmar samma dag och läsa, söka, tänka.. Men att ha ett jobb är jättebra, (även fast det bara är några dagar, mest troligt) och att tjäna pengar är bra! Om jag har tur har jag hunnit bli lite klokare och smartare tills imorgon =P

Och så har jag upptäckt en ny artist, Fiona Apple. Jag har inte lyssnat på så jättemånga låtar, men några, och dom är bra! En av dom bästa låtarna hittills är
den här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback