Durslut

Angående att sluta en moll-låt i dur. Det tycker jag kan vara riktigt snyggt ibland! till exempel jullåt med flera verser och den sista slutar i dur (även fast tenorer ofta har en tendens att vilja sluta varje vers i dur =P). En annan låt som slutar i dur är "Hold On Be Strong" som vann Norges melodifestival. Själva låten tycker jag är bra, men ju mer jag hör den desto mer stör jag mig på slutet. Det känns oväntat och mest bara konstigt, som att det hör till en helt annan låt. Det kanske iof var det som var meningen. Men jag tycker det hade varit bättre om den hade fått sluta i moll!

Och varför orkar man bry sig om sånt här? Inte vet jag. Antingen har man inget bättre för sig, eller så kanske har dom musikinsnöade åren på framnäs satt sina spår =P Men känn nu musiknörden inom er vakna! Vad tycker ni om detta låtslut? =)

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha! Fattar inte ett skit av vad du menar. Tycker det låter hur bra somhelst :P

Postat av: Anneli

Jag förstår vad du menar! Råkar du ha soundtracket till dansar med vargar?

2008-08-23 @ 14:12:35
URL: http://anaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback