Jag kom in!

Jag kom in på musiker och lärare i Piteå! Det känns riktigt kul! =D Idag har varit värsta glada dagen, alla jag har hört hittills har fått glada besked från musikhögskolan, jättekul!! Idag fyller även Manne fyra år. Och har fått besked om mersponsorpengar till TGs USA-resa, great =)

Dock finns beslutsångesten kvar.. Jag ändrar mig hela tiden, man pratar med folk och får nya synvinklar och tänker från nåt annat håll och ändrar sig, och sen ändrar man sig tillbaka igen.. Musiker, lärare, eller något helt annat? Som tur är har anmälningsdatum blivit framflyttad till 18 maj, altså har man några dagar på sig fortfarande. Lite jobbigt samtidigt, alltid jobbigt när man går omkring och inte har bestämt sig..

Om man kommit in på musiker och väljer att INTE gå det känns det som att då ska man vara övertygad om något annat man vill göra istället. Jag känner mig inte säker på att jag vill bli musiker, är det det som passar mig bäst? Men jag har liksom inget annat speciellt att göra egentligen.. Det skulle nog vara riktigt skoj att gå musiker ändå. Men samtidigt nyttigt att göra nåt annat ett tag, kanske jobba, tjäna pengar, resa? Läsa en kort kurs i något ämne som inte alls är musik? Få lite mer perspektiv på tillvaron, känna efter hur kul eller tråkigt det är att inte hålla på med musik? Mitt mål med framnäs var egentligen inte att söka högskolan och komma in där, utan att ha en trevlig tid och utvecklas inom musiken, bli så bra som möjligt på cello. Kanske nöjer jag mig att ha musiken som fritidsintresse? Eller så fortsätter man, för musik är ju kul! Suckeli suck suck, jag blir knäpp! Jag är bra på att tänka fram och tillbaka, men jag är så dålig på att bestämma saker! Gaaaah!

Detta är dock ett väldigt angenämt problem får man väl lov att säga. Att ha många saker att välja på. Att ha möjlighet att göra nästan precis vad som helst. Det ska man verkligen inte klaga på. Och det menar jag inte heller att klaga på, det är bara det att det är så otroligt svårt att välja. Tänk om man kunde gå och sova ett tag, och sen vakna upp och veta precis vad man borde göra av sitt liv för att det ska bli så bra som möjligt.. Man ska inte vara så velig. Man ska tänka efter noga, men man ska inte tänka FÖR mycket.

Men jag säger väl som jag brukar.. det löser sig =P Och det blir spännande att se vad som händer.. Visst är det så man ska tänka..

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Grattis! Till både dig och Manne :P

Postat av: Ester

Grattis Elin!
Ett tips: bestäm dig för att du är bra på att bestämma dig. Då har du i alla fall ett mentalt försprång.

Och förresten, sista anmälningsdag för högskolekurser är den 18:e april, ifall du inte uppmärksammat det.

2008-04-16 @ 13:31:15
URL: http://ester.paltkoma.se
Postat av: Sara

Grattis!!! Vad roligt, nu är det i alla fall ditt beslut om du ska gå eller inte. Ta det som det kommer, saker och ting löser sig alltid till det bästa. Hakuna matata!

2008-04-16 @ 16:07:47
URL: http://krutgumman.blogg.se
Postat av: Anneli

Grattis! Vad roligt! Ta det bara lugnt, så ska du se att det löser sig :)

2008-04-17 @ 09:22:11
URL: http://anaine.blogg.se
Postat av: Elin

tack tack för alla grattis! =)

2008-04-21 @ 09:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback