Balkan i munksund

Ikväll har det varit balkanfest/spelning i munksund folkets hus. Vi åt middag där och det var knytis (och mycket folk ) så det fanns en massa mat att välja på! mmm det var gott, och sen var det olika sorters chokladkakor till efterrätt, så nu är man proppans mätt! Vi spelade två pass, och det var även några som dansade till så det var kul!

Jag hittade ett kul test där man kan se hur mycket vuxenpoäng man har. Enligt det testet  fick jag 13 vuxenpoäng vilket skulle motsvara en ålder på 23,9 år. Det var väl rätt ok, man är ju inte lastgammal än, men tiden går fort  så vänta bara..! 
Hur många vuxenpoäng har du? 
http://www.vuxenpoang.com/

Jag tänkte på en sak förra gången jag var och handlade. Altså jag tycker ju att man ska köpa ekologisk mat så ofta det går. Men ibland kan man ju fundera om det är så mycket bätter? Äpplen på konsum till exempel. Dom vanliga äpplena ligger där i en vanlig hög. Och dom ekologiska äpplena är förpackade fyra och fyra, på en kartong/plastbit i en slags plastpåse. Hur onödigt är inte det? Undrar vad som egentligen är bätte för miljön. Eller ekologiska bananer, också ofta packade i en plastpåse. Bananer är ju redan förpackade i sig själva! Eller på ica fanns vanliga morötter från sverige för 12kr/kg och ekologiska morötter från Italien 18 kr/kg. Var det värt det med tanke på transporten från Italien til sverige? Det finns så mycket som är helt stört!
Jag tycker fortfarande man borde handla mer ekologiskt, men det skadar ju inte att tänka efter, för det finns så mycket onödigt knäppt även på ekologisk mat..!

Imorgon är det eurovision! Jag har inte följt inför-eurovision-programmen sådär jättenoga så jag har egentligen ingen favorit, men självklart hejar jag på Sverige ;)
Och sen kommer Linda Bengtzing till brasseriet! Yey det ska bli så kul!! =D


Kommentarer
Postat av: Essan pessan pej

Hoppas att gårdagen var trevlig! Vi hade det jättemysigt i S13:) Äppelpaj och Kladdkaka. Jag är säker på att det var mysigare än Linda Bengtzing:p
Massage dessutom, kunde knappt bli bättre.

Postat av: Ofelia

Damn. Nu måste jag dessvärre döda dig för att du var där och inte jag. ;)

2007-05-14 @ 11:22:07
URL: http://psilo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback