Stockholm weekend =D

Hej hej
Nu har jag varit stockholm. Jag kom hem i måndags morse, så jag har ju hunnit vara hemma ett tag också. I alla fall, jag satte mig på tåget torsdag kväll förra veckan, och så kom vi fram i stockholm kl 12 på fredag. Sen skulle jag och Linnéa försöka hitta vårat vandrarhem som var en båt, "Gustav av Klint", det tog ett tag eftersom vi inte visste vart det låg, men till slut hittade vi dit =) I början känndes det lite vingligt att gå där inne i båten, det var som att hela båten lutade litegrann så det känndes typ som att gå i det snea rummet i lustiga huset, av någon konstig anledning gick man in i väggen även fast man siktade rakt fram, men jag tycker nog att man hann vänja sig litegrann till slut.
Sen gick vi och kollade lite i stan och åt på kungshallen,och på kvällen såg vi
Dolly parton i Globen! Det var riktigt bra =D och så coolt att vara där, vi satt på läktaren högst upp så man hade väldigt bra utsikt, varning för höjdrädda.. På lördag gick vi på stan, och åt på Pizza hut det var gott =) Sen lördag kväll såg vi RENT den var helt underbar! Det var allra sista föreställningen, så det var ganska bra timing att vi precis hann se den när vi väl var i stockholm ;) Linda Bengtzing var inte med, både bra och dåligt, jag hade gärna sett henne som Mimi, men det var bra på det sättet att jag slapp se henne dö för då hade jag nog gråtit ännu mer än jag redan gjorte =P
Söndag checkade vi ut, och gick omkring i stan i stockholm. En snäll mamma bjöd mig och Linnéa på sturekatten och Max, det var trevligt =D

Egentligen har jag hunnit gå på väldigt mycket kul det här året: Sweet Charity, Helen Sjöholm, Jill Johnsson, Dolly Parton och RENT. Och det har varit underbart kul =) Nu börjar det dock sina i kassan, men sommarjobbspengarna har ju räckt till en hel del trevligheter i alla fall.


Kommentarer
Postat av: Ester som älskar att äta rester

Jodu Elin, det blir till att jobba hårt i sommar om du ska fortsätta så här. Eller har du hittat en rik man som du ska gifta dig med??

Postat av: Elin

haha! Nej jag har inte hittat någon rik man, inte än i alla fall ;-) Så jag får nog fortsätta med hårt jobb. Fast jag vet inte om jag ids jobba lika hårt som förra sommaren :P så vi får väl se hur det blir med nöjen nästa år..

2007-03-21 @ 10:24:25
Postat av: Hemlig agent

Jag kan avslöja att nästa inläggeet kommer att ha rubriken: Hektisk vecka! Ryktet går

2007-03-28 @ 23:09:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback