Hektisk vecka

Den här veckan som är nu är väldigt hektisk och intensiv, men kul! Det blir inget långt inlägg för jag måste snart gå och sova, (jag somnar snart) men jag tänkte bara berätta lite vad som händer.

Den här veckan är jag "vikarie" för min gamla cellolärare, altså jag har inga elever eller så, men jag följer med på en skolturne och spelar för lågstadiebarn på en massa olika skolor. Det är kul, och känns nyttigt att prova på.

Dessutom är det SMASK vecka! wihie =) Kul, men väldigt mycket långa rep, det tar mycket tid.. men det är det värt! =D Dagarna blir dock väldigt långa, har farit hemifrån ca 7.30 och kommer hem typ vid 9 tiden på kvällen, då är man rätt trött. Idag har vi haft en massa soundcheck, och repat några låtar. Vi i stråket sitter verkligen jättetrångt, man får liksom sitta och pussla med centimeter, (det är typ några centimeter mellan varje stol) och inte dra riktigt hela stråkens längd.. Jag tror aldrig jag har suttit så trångt och spelat någon gång, men det går, i alla fall nästan! Hur scenen ser ut är hemligt fram till föreställningen, men jag kan säga så mycket som att orkestern hyllas i år. Fundera på det ni! 

För övrigt känns det som att jag grubblar och funderar ganska mycket just nu (kanske lite för mycket), mest på min framtid. Och jag kommer inte fram till något bra. Men det löser sig, hoppas jag. Och så måste jag bestämma mig, väldigt snart, om jag ska följa med till Makedonien med balkanorkestern i sommar.. suck! Något som är positivt är i alla fall att jag idag fick veta att jag har fått sommarjobb, på samma ställe som förra året, parkarbete på kyrkogården =) Det känns i alla fall väldigt skönt att veta att man har ett jobb!

Nu ska jag gå och sova. Det här inlägget blev ändå halvlångt. Men sånt är livet. haha, jag börjar vara riktigt trött! 
Godnatttt... och kom ihåg att komma och se på SMASK!!! 





Kommentarer
Postat av: Ester

Elin du verkar ju helt försmaskad. Vilken tur att det finns någon som ser hur illa det är, annars hade du blivit galen.

Postat av: Anonym

haha! jo, jag är nog ganska försmaskad. Men nu är det över, fast låtarna snurrar fortfarande runt i mitt huvud ;)

2007-04-02 @ 18:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback