Regnig dag

Idag hade jag 5 nya mail! och det var inte reklam, utan riktiga mail. Visserligen var 3 st från Dan Engman, men ändå. alltid kul att få mail :-)

Igår kom det en massa massa blommor till kyrkogården, och idag har vi börjat plantera. Det är rätt kul, lite jobbigt för man måste tänka mer än vanligt, och bestämma och fundera vilka blommor man ska sätta var, och hitta rätt grav.. =P Men det är ändå rätt kul för det blir fint =) Det gick bra på förmiddan, men sen efter lunch började det regna.. suck! Vi har ju regnkläder, men man blir ändå fuktig och blöt och kall.. blää hupp sa den söta lilla grodan!
eller, grodorna blir nog glada, men blää sa jag.. :P Nåväl. Man kanske börjar uppskatta dom soliga dagarna mer när det har varit lite regnigt. Förra året blev jag ju extremt bortskämd med bra väder.

Det här var mitt horoskop i lördagens kuriren:
" Du borde lyssna mer på signaler från din kropp. En vän från förr lyssnar på en fågel i skogen"
haha, tyckte det var lite skumt. Undrar om det var någon vän från förr som lyssnade på en fågel i skogen i lördags? =) I såna fall,  hör gärna av er så kan jag se om horoskopet stämde!

Manne borde bada. Han har färgat huvudet (egentligen hela sig) i en något brunare nyans. Vi var i stugan en snabbis i söndags och hämtade jordfräsen, och där finns vatten och gegga och vass där det är superkul att tokspringa, tycker Manne. Därav den nya pälsfärgen...

Angående tidningarna, så ska det bli två tidningar över, altså hade jag delat ut rätt när jag skrev förra bloggen. Dessväre blev det lite för många tidningar över idag, oops..  men det var snabbaste gången hittils!

Kommentarer
Postat av: semEster

Jadu Elin, den här veckan har jag blivit utan mejl från DanE. Kanske inte så konstigt dock...Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde i lördags, men jag tror inte att jag var i skogen i alla fall. MEN ELIN! Det är väl inte en tävling i att dela ut så snabbt som möjligt?

2007-06-12 @ 22:28:44
Postat av: Elin

åh, där har du ju ett nytt smeknamn, semEster! =) tror aldrig jag har tänkt på det förut? Du hör ju inte till makedoniengängne tyvärr så det beror nog på det att du inte har fått mail av Dan.. hehe nej det är ingen tävling egentligen, men möjligtvis kan man tävla mot sig själv, det blir som en sport, och ju snabbare man delar desto högre blir ju timlönen också.. ;-)

2007-06-13 @ 19:24:20
Postat av: Anonym

Ja, så länge du inte glömmer bort tidningen på Bergnäsv 14B så är ingen skada skedd... ;D

2007-06-14 @ 19:07:05
Postat av: Elina

Men ta och glöm lite fler tidningar nu, jag behöver ju ett nytt jobb så jag kan skippa eniro och få dela ut tidningar istället *visslar*
Vi kan byta vet ja, du tar eniro och jag tar trädgårdsarbete i regnet och tidningsutdelning *hehe* Är gärna ute i regnet :P

2007-06-15 @ 09:08:45
Postat av: Elin

Elina, jag har bara en vecka kvar på tidningsjobbet =) Har du ringt och frågat tidningstjänst om dom har några lediga distrikt? Han undrade ju om jag ville jobba senare i sommar också men det ville jag inte, så det kanske du kan få ta? ;-)
Haha men jag vet, vi kan byta jobb dom regniga dagarna, det blir bra! =D

2007-06-15 @ 18:21:50
Postat av: Anonym

Jo jag har ringt igår faktiskt, han skulle ringa om det kom upp något ledigt. Frågar han dig igen så säg att Elina Fors väldigt väldigt gärna vill :P

2007-06-15 @ 22:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback