Ett tag sen sist...

Oj nu var det ett tag sen jag skrev här, över en månad sen..
Det har väl egentligen hänt ganska mycket, det har varit jul, och skolan har börjat igen. Julen för min del var väldigt bra, det har varit lugnt, mysigt och trevligt =) Fast det känns redan länge sen. 

En bra sak med att börja om är att det känns som att jag nu efter jul har kommit in i lite bättre övningsrutiner än före lovet. Jag spelade inte alls mycket på lovet, så det var som att man hade en del att ta igen, och sen har det liksom rullat på. Men såklart kan det fortfarande bli bättre.. :P En dålig sak med att börja om är att jag nu kommer närmare och närmare för att bestämma vad jag ska göra sen, för det vet jag inte alls. Antingen jobba, eller plugga nåt annat, eller gå ett år till på framnäs..

Ikväll har jag varit på rep med Lule orkesterförening. Vi ska ha konsert nu på söndag med Jenny Välitalo och Stefan Gunnarsson, det ska bli kul! =) Det är såklart lite jobbigt ibland med alla rep, plus att Waltons violakonsert är väldigt svår, tycker jag.. (fast det är ju kul också..!) Och nu har det som tur är kommit 2 "riktiga" cellister, det känns tryggt så när man bluddrar bort sig är det i alla fall nån som spelar rätt, och någon som är lite bättre på att räkna paustakter än jag. Det känns också lite tungt att den förre konsertmästaren inte längre finns kvar. Man kan knappt fatta det.. =(

Idag har jag och Linnéa sett Sweet Charity musikalen den var bra! =) en tids-missuppfattning gjorde att Linnéa stackaren missade början av musikalen. Men du fick ju se det mesta i alla fall.. (ska jag säga som såg hela=P)  Sen åt vi på max det var mumsigt.

hahaha, Henrik visade mig just en röststyrd telefonsvarare där man kan ringa och fråga busstider i norrbotten. Och den är så dum! fungerar inte alls! och när jag ringde sa den "jag förstår inte. tack för att du ringde, hejdå"  Numret är 07711001100, om nån skulle få för sig att testa ;-)

hm. jag kanske skulle börja skriva kortare bloggar, för då blir det inte lika jobbigt att uppdatera så kanske jag skulle göra det lite oftare..

Bye hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback