Stockholm med TG

Nu i helgen har vi varit i Stockholm med TG, det har faktiskt varit väldigt kul!
Vi for fredag kl 9.15 från framnäs, stannade och åt i ö-vik och sen på kvällen hade vi konsert i Timrå kyrka. Vi bodde hos värdfamiljer, jag och Anna bodde hos ett äldre par, dom var jättetrevliga och snälla! Och hade en väldigt gullig katt  =)

På lördag fortsatte resan till stockholm, och på eftermiddagen kom vi fram till Ersta kyrka där vi fick mat. Sen han vi gå en kort promenad och sen hade vi "festkonsert", det var en som fyllde 50. Efter konserten fick vi äta eritreansk mat (jättegott!) och tårta =)
haha, det var lite kul för mamma hade sagt till pappa att vi skulle ha konsert i Eslöv..  och sen när jag skulle berätta det sa jag att "mamma sa att vi skulle sjunga Eslöv istället för Ersboda", (Eslöv ligger i skåne och Ersboda ilgger i Umeå...) märks det att vi är släkt?

I alla fall så bodde vi på Zinkensdamms vandrarhem, jag bodde med Anna, Ester och Anna-Maria. På söndag åt vi en smarrig frukost och for iväg till Betlehemskyrkan i Stockholm där vi sjöng på en gudstjänst, och sen vid kl2 ungefär for vi iväg norrut. Drygt 12 timmar senare, efter några stopp längs vägen kom vi hem igen. Då var man rätt mör.. men det är väl inte så konstigt efter att ha åkt 175 mil buss på en helg.

På den här resan har det har varit ganska lite fritid och väldigt mycket busstid, (och man har ätit väldigt mycket, mmm) men jag tycker ändå det har varit väldigt trevligt =) Det kan faktiskt vara ganska kul att åka buss (på "turné"), i alla fall om man har nåt att göra (lekar, kortspel, film osv) Längst bak i bussen fanns "konferensavdelning" där man sitter mot varandra och har ett bord i mitten det är trevligt :) Fast sista biten, typ från Umeå och hem, hade jag mycket hellre sovit i min säng än på bussen..

ooh, på torsdag ska jag på konsert med Helen Sjöholm! Det hade jag nästan glömt, jag längtar!

Imorgon är det fettisdag, glöm inte att äta
semla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback