"Som vi har svettats, i små rum, med pianister!"


I torsdags for jag till Boden för att se "
Bit för bit" med Helen Sjöholm, Myrra Malmberg och en pianist som var grymt bra Peter Nordahl (ja, han var ganska hårig ;-) Det var jättebra!! =D lite mesigt ljud, men det var ju i en biosalong också altså ingen vidare akustik. Helen Sjöholm är ju helt underbar, och Myrra Malmberg är riktigt bra hon också!

Sen for jag till luleå, var hemma på fredag och tog det ganska lugnt, gick en promenad på isen med manne, städade hos råttis, osv. På lördag for vi till Skellefteå till Fun Competiton. Det blev en heldag med linedance, riktigt skoj! :) Jag testade också att vara med och tävla, lite läskigt men ändå kul. Det blev väl inga vidare framgångar, jag kom sist i min åldersklass (och var förmodligen äldst dessutom) men så var jag ju bara med i en dans.. och i den kom jag på 6:e plats. Jag är ändå rätt nöjd för jag hade verkligen inte förväntat mig någon vidare framgång, och det var kul i alla fall =)

Sen sov jag och Linnéa på campingen i skellefteå och på söndag tog vi bussen till Umeå där vi på kvällen såg Jill Johnsson! Det var superbra! =D Jill är så bra och cool, och häftigt att hon skakar hand med alla som kommer. Det var en riktigt bra konsert!

Sen sov vi på YMCA vandrarhem och på måndag åkte vi buss hem igen. Vi har spelat ganska mycket kortspelet "neger & president", eller "Jill Johnsson & all publik som satt framför oss", eller "Yoghurtbit och tuggummi"... hehe.. Sen i torsdags har jag altså hunnit vara i Piteå, Boden, Luleå, Skellefteå och Umeå. wihi, det har varit en riktigt kulig helg! =D


Och nu har jag fått mina formgjutna öronproppar. Så skönt! Dom sitter bra och man hör allt ungeför som vanligt fast lägre volym, och dom sticker inte ut så långt ur öronen. Dyrt, men väldigt bra.

Och snart är det lov igen.. tiden går så läskigt snabbt! Jag måste söka sommarjobb, och bestämma vad jag ska göra sen.. gaah... Ni får gärna komma med förslag vad jag ska göra.. ;)


Kommentarer
Postat av: Essan pessan pej

Sorry, jag har inte bra med förslag på vad du ska göra. Men jag kanske kan pressa fram nåt ifall du ger mig ett bra förslag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback