Mot ljusare tider, snart

Jag har sträckt mig i benet, eller något sånt (?). Det hände igår, när jag gick precis som vanligt, och så var det som att en sena hoppade fel och benet tog liksom stopp fast jag fortsatte gå och så sträcktes det nångonstans i låret. Aj!! Helskumt! Så igårkväll hade jag lite svårt att ta mig fram, idag är det lite bättre så jag kan iaf gå runt här hemma utan större problem, fast några långpromenader är det inte tal om. Så det är lite synd om mig.. fast egentligen inte så farligt. Men nu har jag klagat lite iaf =P

Igår var jag en sväng på stan och köpte dom sista julklapparna. Jag var bl.a på röda korset, där jag hade tur och hittade en rikitgt bra cdskiva, bland alla mrMusic hits och aaron carter singlar.  Den hette "folkmusik i frack", en stråkkvartett som spelade folkmusik. Dessutom var det halva priset på allt i hela affären. Ibland gör man fynd =)

Igår var jag också på badhuset med Linda, Frida och Julia. Det var skönt. En lite pinsam grej råkade dock hända.. Linda hade tagit på sig ett par simglasögon som låg på kanten, som hon trodde var våra. Sen märkte jag att "men vänta nu, det står ju namn på gummibandet, så det kan ju inte vara våra..". Det hade ju inte varit någon skade skedd, om det nu inte hade varit så att Linda råkade he sönder glasögonen, gummibandet hade gått av och gick inte att laga, haha. Vad gör man?! Det stod ett killnamn på glasögonen så vi frågade den enda killen som var i bassängen (förutom två st som simtränade som redan hade på sig simglasögon) om det var hans, men det var det inte.. Vi chansar på att det var någon sen tidigare som hade glömt glasögonen där. Men lite pinsamt ändå. Så det kan gå..

Idag har jag sovit, ätit, och städat en del. Nu ska det bli julfint!

Kom ihåg att idag är årets mörkaste dag! Sen går det mot ljusare tider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback