Glupsk

För ett tag sen gjorde jag den revolutionerande upptäckten att det bästa sättet att inte äta en massa onyttiga grejer, är att inte ha en massa onyttiga grejer hemma.. Däremot om man har en massa gott hemma, och dessutom besöker affären varje dag i 3 dagar, så slutar det med att man äter en massa onyttigt... (hmm vem kunde gissa det?) Mindre bra. Men gott =)

Jag var och handlade mat i tisdags för att jag behövde (köpte visst lite godis också..), sen skulle jag fara och fixa mitt pass i onsdags men dom stängde kl 3 (jag kom dit typ halv 4), så för att det inte skulle vara en helt onödig tur in till stan gick jag förbi dollarstore och handlade några ljus, och hoppsan, dom hade visst också chips för 10 spänn! Idag for jag till stan igen för att fixa passet och lyckades med det (vi ska fara till London över nyår med familjen) Och så gick jag förbi coop (och ååh, vad man kan plötsligt bli sugen på marabou med daim!) Jag gick också och kollade på röda korset som har flyttat till dollarstores gamla lokaler, och hittade flera "fina" prydnader till S14 =) haha... alltid spännande att se vilka gulliga, gräsliga och fula prydnader man kan hitta på såna second hand affärer=P

[tänkte lägga in några bilder här men webblogg var inte på humör ikväll, lägger in några senare..]

Har även upptäckt att mango är väldigt gott! Dom sålde på Ica "mango från brasilien" för 4,50kr/st. kanske inte det klimatsmartaste man kan handla, men jag köpte en ändå och det är ju supergott! Sen fick man idag provsmaka pepparkaksfil på coop. Det var inte så äckligt som man kan tro. Faktiskt riktigt gott =) Så jag köpte det också. Ikväll har Framnäs haft julkonsert i Öjebyns kyrka, kören sjöng och det var några ensembler som spelade. Det var trevligt =)

Kommentarer
Postat av: lacan

jag vill ha mango! :D speciellt dom där som e röda och mogna som man kan typ göra ett hål i och trycka ut all frukt...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback