Bastuklubben reunion.. typ

Aah, har just varit och bastat ikväll. Så skönt det är med bastu! Vi hade tänkt oss en bastuklubben reunion, men det slutade med att det bara blev jag och Mia, men det var nog så trevligt ändå =) Så vi har bastat i typ 2 timmar, jag har rullat mig i snön (som var ganska hård tyvärr), och vi har haft en is/snö hink med kyld dryck. riktigt trevligt! =) Och nu är man sådär skönt trött... Jag kommer sova gott inatt!

Idag har jag också bakat, både lussekatter och kladdkaka, som tyvärr råkade få vara i ugnen lite för länge (men den blev god ändå=) Och så gick jag en promenad medans det fortfarande var ljust, och såhär fint var det då:



Tvärt emot vad dom flesta andra verkar tycka, så är inte mörkret den här årstiden något större problem för mig. Det är nästan så jag tycker om det, det blir liksom så mörkt och mysigt. Hur mysigt är det t.ex att ha levande ljus om det redan är ljust ute? Men nu när det är mörkt, är det jättemysigt! (fast jag gillar när det är ljust dygnet runt också.. =) Och om man är deppad nu kan man alltid skylla på mörkret. Om man är deppad på våren, då har man liksom inte något att skylla på på samma sätt, och då kan man bli ännu mer deppad bara därför, typ.. =P

Vad har hänt annars.. jag har farit fram och tillbaka mellan lule-pite-boden en del den här veckan, jag "förstärkte" bodens kommunala stråkorkester som spelad på julgalan (där bl.a Brolle jr var med =) i onsdags, var med på framnäs luciatåg på torsdag, och spelade på ett luciatåg i gammelstads kyrka på kvällen.

Nu ska jag sova skönt efter bastun.. =)

Kommentarer
Postat av: lacan

hrm...you know, some people do really have those problems... :(

Postat av: Elina

Vad fin den 3.dje bilden är!

2007-12-16 @ 15:19:09
Postat av: Hanna

Haha, lussebullen högst upp till höger var ju underbar, är typ en lusseigelkott! =D

2007-12-17 @ 09:59:09
URL: http://alveriff.blogg.se
Postat av: Ester

...eller som vi kallar den hädan efter: igelkatt. Synd bara att den dog innan den hann föröka sig. Sådana utrotningshotade djur måste man vara snäll mot. Elin, när ska du hälsa på mig i Lund, vore kul att ha dig här nu! Hoppas det gick bra på terminsuppspelningen!

2007-12-17 @ 13:10:53
URL: http://ester.paltkoma.se
Postat av: Sara

En av dina bullar verkar ha råkat ut för något, i stil med mässlingen...

2007-12-17 @ 17:59:33
URL: http://krutgumman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback