2=7?

tjohej!
Umeå trippen var trevlig, alltid kul med dans! Det enda som var lite trist att det var rätt få tävlande och rätt få som var där överhuvudtaget, men det var ändå kul =) Vi hann gå en sväng på noliamässan också, jag köpte såna där
crocs skor (fast dom var ju inte äkta..), som jag länge har tänkt att jag inte ska köpa, men nu köpte jag såna i alla fall..

Angående Umeå lokaltrafik så gick det sisådär. Det blev inga missöden, vi tog oss dit vi ville, men jag måste säga att den är lite knäpp ändå! Vi skulle åka från mariehem till Nolia, och tänkte att 7:an skulle bli bra eftersom den verkade gå hela vägen. Vi hoppade på bussen och när vi kom fram till Vasaplan bytte bussen plötsligt nummer till 2, så vi fick hoppa av i stan och gick sen till nolia, inte så långt iof. Nästa gång när vi skulle åka från Mariehem till stan tog vi buss nr 2 och tänkte hoppa av på vasaplan och sen gå, men plötsligt bytte den nummer till 7 i vasaplan och så kunde vi åka hela vägen! Och sen när vi åkte hem åkte vi med 7:an och då gick den hela vägen utan att byta nummer. Helskumt...

Förutom det är väl lokaltrafiken helt ok, speciellt med tanke på att det går 1 buss i timmen även på söndag, jämfört med 0 bussar på söndagar i Piteå till exempel.. Man ska väl tänka på att Ume har drygt 3 ggr så många invånare (?), men om det gick en tredjedel så många helgbussar i Piteå skulle jag vara nöjd!

Nu har jag även färgat blonda slingor i håret, det blev ganska mycket, men helt ok, känndes lite ovant först men börjar bli van nu. Och så har jag gjort hål i naveln, som jag har funderat på ganska länge, men nu äntligen gjorde jag det!

Dessutom: bara 2 dagar kvar på jobbet nu! Ska bli himla skönt sen att slippa stiga upp kl 6. Och snart börjar framnäs igen!! ska bli himla kul och spännande!! fast jag är lite nervös.

baj baj!


Kommentarer
Postat av: Elina

Elin = hål i naveln *SHOCKAD*

2007-08-15 @ 19:43:02
Postat av: Baddabah

Bli inte för nervös Elin! Du ska ju vara en förebild för de nya ettorna. Och förresten så kan jag berätta för dig var kylskåpet ska stå om du vill veta (men det är hemligt).

2007-08-16 @ 08:26:41
Postat av: Linnéa

Å gjorde det ont? Vad kostade det?
Vill också göra... Men det syns ju liksom aldrig..Så det känns lite onödigt tycker jag... Men kanske..

Postat av: Elin

haha! Baddabah, det är just därför jag är nervös...! Du får gärna berätta vart kylskåpet ska stå, för jag vet fortfarande inte.. ;)
Linnéa, ja det gjorde lite ont men jag hade nästan väntat mig att det skulle vara värre. Det var ungefär som att ta en spruta tyckte jag. kostade 450kr på house of pain (först vågade jag inte gå in där :P) rätt dyrt, men det är nog vad det brukar kosta, och hon som gjorde det var duktig. Ja men det kan ju vara en fördel också att det inte alltid syns tycker i alla fall jag.. =)

2007-08-16 @ 17:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback