Cello för hela slanten

Den senaste tiden har det varit ovanligt mycket cello konserter. Jag klagar inte =D

Det började med mästarkurs med Frans Helmersson på framnäs förra helgen, jag var och kollade så mycket jag hann och så var jag på deras konsert på söndag kväll. Det var mycket bra =) I torsdags for jag till Skellefteå och hälsade på hos Ester och så var vi och lyssnade på en cellist som hade vunnit solistpris, tyvärr lyckas jag aldrig komma ihåg vad han heter men han var riktigt bra!! Och ikväll har jag varit på kulturens hus och lyssnat på en tangocellist, det var häftigt! Hon spelade väldigt bra, var liksom ett med sitt instrument. Och det argentinska kompbandet var inte helt dåligt heller ;)  Det känns som att många av låtarna var rätt lika, men jag är ju inte så van att lyssna på "tango aktig" musik, och det var inga låtar man hade hört förut.  Måste kolla om deras cd går att köpa någonstans!
Så det har blivit mycket cello senaste tiden. Trevligt trevligt =) Man blir ändå ganska peppad, jag vill också ha lika fin ton och spela sådär rent! Och även fast jag inte lär bli så bra, så vill jag ändå bli lite bättre än jag är nu känns det som.. just nu i alla fall =)

Kan även meddela att jag är klar med min deklaration, det var ju egentligen inte så mycket att göra för min del, bara kolla igenom så det stämde och godkänna det, men nu är det gjort i alla fall.

I onsdags kväll var det strömavbrott på Framnäs (det var planerat). Strömavbrott kan faktiskt vara ganska mysigt!Det är liksom något utöver det vanliga. Så länge inget förstörs/kommer till skada så är det mest bara kul =) Jag menar, det finns ju typ inget man kan göra, dessutom vågar man inte vara själv, altså måste man vara tillsammans, och tända ljus för att se någonting = mysigt! Och det blir liksom helt tyst också. Ingen ventilation och inget kylskåp som låter. Det är ju sånt man inte tänker på i vanliga fall, bara när det har varit helt tyst och plötsligt sätter ventilationen igång. Det kan vara skönt när det är helt knäpptyst ibland.
Man skulle kanske må bra av ett strömavbrottl lite då och då? Man kunde införa ett strömavbrott, typ en kväll varannan vecka.. eller nåt ;) Vi är dessutom alldeles för beroende av ström..

hmm vad det är lätt att blogginlägget plötsligt blir mycket längre än man hade tänkt. Men nu ska jag i alla fall gå och sova. God Natt


Kommentarer
Postat av: Krutgumman

Jag tycker det vore en bra idé med obligatoriska strömavbrott! Lära oss att göra ingenting, tillsammans. Och samtidigt spara någon timme med energi! Sedan får väl sjukhus etc vara lite.. ehm.. undantagsfall! ;P

2007-04-30 @ 09:44:12
Postat av: Ester

tyvärr har jag kommit av mig i mitt cellospel...har inte övat ordentligt sen i torsdags (oj oj)... Jag är alldeles för opeppad, min cello låter så dåligt. Men jag antar att jag inte borde bry mig. Sen har jag ju arrat och varit på kalas mm. och då jinner man ju inte :p

Postat av: Igor

^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback