Kanelbullens dag!

Idag är det kanelbullens dag! trevligt värre =)
Jag har haft musikhistoria, spelat duett och kvartett, ätit lunch, lyssnat på rhapsody in blue och Tchaikovskys violinkonsert som vi ska spela med bodens orkesterförening,  varit och handlat på Ica, ätit middag hos Ester och sen har vi bakat bullar!  "Ju fler kockar desto sämre soppa" stämde faktiskt inte alls in, för det blev väldigt goda bullar trots att vi var väldigt många som bakade ;-)

I måndags var jag och Anna-Maria ute och tog höst-bilder (det blev en liten ego tripp också, hehe). Kanske lägger upp några av dom på pixbox nån gång om jag får tid. Det blev iaf några fina och några "fina" bilder =)

Och nu har jag fått "pianot" i pianoläxa! (den från filmen) Den är så fin! Jag kan nästan första takten.. ehm.. måste öva lite mer. Men jag har ju nästan en vecka på mig.

En tanke slog mig häromkvällen.. all "ångest" som alla andra har över att dom inte vet vad dom ska göra nu efter gymnasiet har ju jag liksom sluppit, eller rättare sagt skjutit upp ett år medans jag myser här på framnäs. Men snart måste jag också bestämma mig vad jag "egentligen" ska göra i framtiden! Eller, i alla fall, om jag typ ska söka musikhögskola? ett år till på framnäs? göra nåt helt annat? scrap!
Ska man söka musikhögskola måste man ju börja planera det långt i förväg! hmmm.. jajja, det löser sig.

Nä nu ska jag i alla fall gå och sova. Det har varit en väldigt trevlig dag och kväll =)
(Kan också meddela, ang. förra inlägget, att spelningen i jokkmokk gick bra. Min cello luktade dock rök ca en vecka efteråt, eftersom det var en eld i mitten av lappkåtan och ett litet hål i taket. Fingret gjorde mindre ont dagen efter och gick bra att spela med. och saatamaterminali betyder hamnterminal på Finska.)

Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback