Två konserter

Idag är det lördag. Jag vaknade av att Manne skällde, och det visade sig vara borderterriern Troja som var på besök, hon stod utanför balkongdörren och ville att Manne skulle komma ut och leka (mamma stod ute och pratade med Trojas matte) till slut fick Manne komma ut och dom sprang runt och hade jättekul! Men manne blev tröttast först, som vanligt =P

Sen har jag gjort klart teorifrågorna i teorihäftet och försökte göra fas B på internet, men tyvärr fick jag 10 fel... ska nog försöka igen snart..

Sen for jag, Mamma och Mormor till Aula Aurora där musikhögskolans orkester hade konsert. (tror det var folk från lite andra ställen med också). Det var verkligen jättebra! Först var det ett
brass stycke, aah det är ju så snyggt med brass! Sen spelade hela orkestern Schubert Symfoni i b-moll, "The unfinished". Väldigt fint! Sen var det en paus och sen spelade dom Brahms concerto i a-moll med en cello (Lena Wignjosaputro) och en fiol (Mikhail Ovrutsky) som var solister, dom var verkligen GRYMT bra! en väldigt bra konsert :) Sen kännde man igen flera i orkestern från smask, det var ju lite kul också..!

 Sen, kl 18 for vi på konsert i Örnäskyrkan, där Stefan Nilsson (han som skrivit musiken till skärgårdsdoktorn) och Georg Riedel och en stoor barnkör hade konsert. tänk, dom är ju nästan "halvkändisar". Lite coolt!

Efter det beställde vi pizza från pizzerian på bergnäset. Jag köpte dricka på konsum, och där träffade jag Elina! hehe =)

Och jag har fått sommarjobb!!! Jag ska jobba med parkarbete på kyrkogården i Luleå, yesss!! 7 veckor ska jag jobba, perfekt! Det enda som kunde vara ännu bättre är om jag skulle få jobb som tidningsutdelare också, så blir det ännu mer pengar ;-)

Ikväll måste jag plugga musikteori. Det är ju sökning till framnäs nu på onsdag.. känns lite nervöst, men inte så farligt än (men det kommer nog, vänta bara!)

Och jag har världens träningsvärk idag. Mest i armarna (och axlarna och skulderbladen), kan knappt ta på mig en tröja! Det kommer från gympan i fredags, som nog var en av dom jobbigaste idrottslektioner jag har varit på.. vi körde cirkelträning tävling, det var kul men ruskigt jobbigt, specillt eftersom det var en "tävling" då ger man ju gärnet.. :P och våran grupp vann!! yeah!!

Hejdå!

Kommentarer
Postat av: SH

Är det verkligen så bland parkarbetare... att dom står med redskapen i händerna, pratar engagerat... men inte arbetar!? Det kan jag väl ändå inte tänka mig.

2006-07-26 @ 19:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback